آلماندین

مدیر فروش فروردین 9, 1402 دیدگاه‌ها برای آلماندین بسته هستند
آلماندین

گارنت آلماندین گاهی به اشتباه آلماندیت almanditeنامیده می شود. آلماندین به خانواده مواد معدنی گارنتتعلق دارد که در سنگ های دگرگون شده یافت و به تشکیل سنگ های آلترامافیک آذرین مربوط می شود. گارنت در گروه مواد معدنی سیلیکات به عنوان نزوسیلیکات طبقه بندی می شود.

گارنت ها بر اساس رنگ و ترکیب شیمیایی در ۶ گروه قرار می گیرند. آلماندین ، آندرانیت ، گراسولاریت، پیروپ ، اسپسارتیت و اوواروویت. آلماندین یکی از انواع آلومین آهن ( سیلیکات آلومینیوم آهن) گارنت است و زمانی که آهن با منیزیم جایگزین شود تبدیل به گارنت آلمینیوم منیزیم، پیروپ می شود. آلماندین در داخل یا چسبیده میکاشیست mica-schist یا گنیس gneiss یافت می شود.

رنگ گارنت آلماندین نارنجی متمایل به قرمز، قهوه ای متمایل به قرمز، قرمز متمایل به قهوه ای ، قرمز تیره یا قرمز متمایل به بنفش است. به انواع بنفش متمایل به ارغوانی بخاطرسیریام -پایتخت باستانیپگوPegu (Bago) در برمه ی صغیر (Lower Burma)- گاها نام های سیریام (Syriam)یا پگوداده می شود. به گارنت سیریام، آمیتیستینamethystine یا گارنت شرقی نیز گفته می شود.

ردولیت (یاقوت قرمز -سیلان)

رودولیت اغلب به یاقوت قرمزسیلان اشاره دارد که از کلمه یونانی rhodonlithos یا سنگ رز مانند گرفته شده است. ردولیت ترکیبی از گارنت آلماندین و پیروپ است و حاوی مقداری آلومینیوم (Al)، آهن (Fe) ، و منیزیم(Mg) است که به آن رنگ الوکروماتیک (allochromatic) می دهند.

منابع اولیه ردولیت در کنیا ، موزامبیک ، سری لانکا (سیلان),، ایالات متحده امریکا و زیمباوه یافت شده است. زمانی که رسوبات قابل توجهی از الماندین با کیفیت در منطقه شمالی استرالیای جنوبی یافت شد، به آن لقب یاقوت قرمز استرالیایی داده شد. آلماندین در نزدیکی فورت رنگل آلاسکا (Fort Wrangell, Alaska) نیز کشف شده است. آلماندین نیز مانند دیگر گارنت ها بلورهای گردی با ۱۲ لوزی یا ۲۴ وجه تشکیل می دهد. آلماندین تک شکست است و ممکن است هنگام مشاهده با قطبش نما شکست مضاعف غیر عادی ای از خود نشان دهد. الماندین، هنگام مشاهده با طیف نما در زیر یک نور قوی دارای سه نوار جذب است.
http://www.tala.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.