مروارید

مدیر فروش آذر 20, 1392 دیدگاه‌ها برای مروارید بسته هستند

این گوهر زيبا را مظهر پاکی ، و ظرافت می دانند و بشر از چندین هزار سال پیش آن را می شناخته است . مروارید جزو سنگ ها نیست ، اما در گروه گوهرها قرار دارد .

مروارید به رنگ های کرم ، طلایی ، نقره ای ، نقره ای مایل به سفید ، سفید متمایل به صورتی ، و نیز به رنگ های طوسی و مشکی وجود دارد . یک دانه مروارید یا یک رشته مروارید وقتی ارزش و قیمت دارد که گوهر ، صافی و درخشش طبیعی داشته باشد .

اعراب و هندوها از گذشته های دور شیفته مروارید بوده اند و بر طبق روایات اعتقاد داشتند که این گوهر از قطرات شبنم که شب هنگام از آسمان به دریا فرو می ریزد و در دل صدف ها جای می گیرد ، به وجود می آید . هندوها بر این باور بوده اند که همراه مروارید بخت بلند هم به آدمی روی می آورد ، به همین دلیل به نو عروسان مروارید هدیه می دهند .

عمر مروارید 100 تا 150 سال است . در گذشته فقط در سواحل دریاهای آب گرم یافت می شد که بدون شک مهمترین آن خلیج فارس بوده است. بحرین یکی از مراکز خرید و فروش مروارید بوده است . هم اکنون به دلیل پرورش انبوه در دیگر مناطق دنیا در این مناطق ، تولید ، صید و پرورش مروارید رونق کمتری دارد . امروزه بیشتر مروارید ها از سواحل ژاپن ، چین ، هندوستان و مرواریدهای درشت که بصورت گلابی یا گرد با طیف رنگی بسیار وجود دارند ، از سواحل استرالیا و هائیتی وارد بازارها می شوند .

اشاره می شود ، از اواخر قرن نوزدهم ، صنعت پرورش مروارید در ژاپن پایه گذاری شد و از سال 1920 مروارید های پرورشی به صورت انبوه وارد بازارهای بین المللی شد . برای تهیه این نوع مروارید روی صدف جراحی انجام می شود و عضو تشکیل دهنده مروارید را جایگزین می کنند .

سپس طی یک تا دو سال مروارید در درون صدف تشکیل می شود . مروارید را براساس شش معیار ارززیابی می کنند : لایه صدفی ؛ گوهر ؛ رنگ ؛ شکل ؛ اندازه ؛ بی نقص بودن .

لایه مروارید بستگی به زمان وجود مروارید در درون صدف دارد و هر چه این لایه ضخیم تر باشد ، ارزش مروارید بیشتر خواهد شد . این لایه ها در اصطلاح عامیانه به چند پوست بودن مشهور است ؛ برای مثال می گویند سه پوست ، یا یک پوست ، که منظور ضخامت لایه است .

منظور از گوهر مروارید درخشش آن است که باید مات و کدر نباشد . مرغوب ترین رنگ مروارید ، سفید و سفید مایل به صورتی است ، چون با رنگ پوست اکثر انسان ها متناسب است . بهترین شکل آن نیز کروی است و هر چه مروارید گردتر و درشت تر باشد گرانبهاتر است مایعات اسیدی ، لوازم آرایش ، عطر و اسپری مو چون حاوی مواد اسیدی و الکل هستند ، برای دوام و شفافیت مروارید زیانبار هستند.
منبع:

http://www.bakhtiarijewel.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.