حیات در کمربند سیارکی

مدیر فروش آذر 16, 1402 دیدگاه‌ها برای حیات در کمربند سیارکی بسته هستند
حیات در کمربند سیارکی

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی محققان کمربند سیارکی ای همانند کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری در ورای منظومه شمسی یافته اند که بنظر می رسد گزینه خوبی برای حیات فرازمینی و موجودات بیگانه باشد.

کمتر از ۴ درصد منظومه های شمسی بیگانه شناخته شده شباهت به کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری دارند. مطالعات نشان می دهد که تنها بخش کوچکی از سیستم های سیاره ای مشاهده شده تا به امروز می توانند پتانسیل حیات را داشته باشند. به گفته دانشمندان شاید منظومه شمسی ما یک مورد خاص باشد !

کمربند سیارکی ، دوست یا دشمن ما ؟

اغلب مردم سیارکها و شهاب ها را عامل تهدید کننده برای حیات روی زمین می دانند. همانگونه که شهاب سنگی به اندازه ۱۰ کیلومتر توانست به دوره طولانی فرمانروایی دایناسورها پایان بخشد، شهاب سنگ دیگری هم می تواند حیات بشر را نابود کند. البته مطالعات آماری نشان میدهد این برخوردهای بسیار ژرف تنها هر چند ده میلیون سال رخ میدهد.

اما روی دیگر سکه نشان از مفید بودن کمربند سیارکی دارد. این منطقه می تواند به حیات ما کمک کند. به عنوان مثال برخی شهاب سنگها حاوی ترکیبات کربن اند و یک نظریه وجود دارد که به برخورد شهاب سنگی به زمین تازه شکل گرفته معتقدند و می گویند که این شهاب دارای آب بسیار زیادی بوده است و منشایی برای آب بر روی زمین بوده است.
https://www.yjc.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.