سنگین ترین عناصر تاریخ در یک سیاره فراخورشیدی کشف شد

مدیر فروش آذر 16, 1402 دیدگاه‌ها برای سنگین ترین عناصر تاریخ در یک سیاره فراخورشیدی کشف شد بسته هستند
سنگین ترین عناصر تاریخ در یک سیاره فراخورشیدی کشف شد

دانشمندان با بررسی یک سیاره فراخورشیدی متوجه شدند سنگین ترین عناصر تاریخ در این سیاره وجود دارد. این سیاره فراخورشیدی به نام MASCARA در فاصله ۵۵۶ سال نوری از زمین قرار دارد و و در آن عناصری مانند ساماریوم و روبیدیوم دیده شده اند. این دو عنصر برای نخستین بار روی یک سیاره بیگانه کشف شده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف جدید ستاره شناسان نشان می دهد سنگین ترین عنصر به نام ساماریوم در یک سیاره فراخورشیدی وجود دارد. با این کشف رکورد سنگین ترین عنصر شناخته شده در یک سیاره فراخورشیدی فراتر از منظومه شمسی شکسته شد.

پیش از این دانشمندان عنصر باریک را به عنوان سنگین ترین عنصر شناسایی کرده بودند. ساماریوم نوعی عنصر کمیاب است که دارای عدد اتمی ۶۲ بوده و بخش اصلی آن در پوسته سیاره قرار دارد. کشف آن در سیاره های دیگر باعث میشود تا دانشمندان درک بیشتری نسبت به چگونگی شکل گیری و بلوغ سیارات در طول زمان داشته باشند.

سیاره ای که عنصر فوق سنگین در آن کشف شد به نوعی سیاره فراخورشیدی مشتری فوق داغ نام دارد. دمای این سیاره ۲۲۵۰ کلوین است و در حال گردش به دور یک ستاره جوان است که تنها چند صد میلیون سال قدمت داشته و تعشعات فروسرخ از خود ساطع می کند. به گفته نویسندگان این مقاله سیاره کشف شده دارای خشن ترین محیط در میان انواع مختلف سیارات فراخورشیدی کشف شده است و می تواند برای مطالعه ترکیبات شیمیایی و خواص جنبشی جو اینگونه سیارات بسیار مناسب باشد.

منبع : techna.news

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.