ربات پرکاربرد فضایی پس از یک سال به زمین برگشت

مدیر فروش اسفند 11, 1398 دیدگاه‌ها برای ربات پرکاربرد فضایی پس از یک سال به زمین برگشت بسته هستند
ربات پرکاربرد فضایی پس از یک سال به زمین برگشت

ربات فضایی جدیدی که توسط دو شرکت IBM و ایرباس ساخته شده است، آزمایش های متعددی را پشت سر گذاشته و همه آن ها را با موفقیت طی کرده است. پس از بازگشت این ربات از فضا به زمین، بررسی های بیش تری بر روی آن صورت گرفته است. هدف از ساخت این ربات، کمک به دانشمندان در فضا بوده است. ساخت ربات های فضایی، موجب شده است تا ایستگاه های فضایی نیز مانند زمین از امکانات ایجاد شده توسط این ربات ها بهره ببرند.

ربات های فضایی مراحل اولیه حضور خود در فضا را طی می کنند و تلاش جهت ساخت ربات های بهتر و مجهزتر، همچنان ادامه دارد. ربات پرکاربرد و محبوب فضانوردان که پس از یکسال به زمین بازگشته است، به شکل کروی ساخته شده است. این ربات با کمک هوش مصنوعی، توانایی ارائه خدمات مختلفی را بر اساس دستورالمل های صادر شده از سوی فضانوردان دارد. برقراری تماس فضانوردان با اعضای خانواده شان با تصویر و صدای با کیفیت، یکی از مهم ترین کاربردهای این ربات فضایی هوشمند است.
علاوه بر کمک به فعالیت های درون فضاپیما، این ربات کروی هوشمند و پرکاربرد، توانایی ارائه خدمات مناسبی را در بیرون از فضاپیما نیز دارد. اموری مانند تعمیر و یا جابجایی جهت حفظ ایمنی بیش تر کارکنان فضایی و مصرف انرژی کم تر از سوی آن ها. آزمایش های بیش تر بر روی این ربات در ماه های پایانی سال ۲۰۱۹ به طور جدی تری پیگیری خواهد شد.
منبع : techna.news

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.