معادن سنگ الماس در جهان

مدیر فروش خرداد 16, 1402 دیدگاه‌ها برای معادن سنگ الماس در جهان بسته هستند
معادن سنگ الماس در جهان

اگر از ابتدا نگاه کنیم هندوستان بزرگ ترین منابع الماس دنیا را داشته است. تخمین زده می شود که حدود ۱۲ میلیون قیراط سنگ الماس از معادن آن استخراج شده باشد اما معادن هندوستان تا سال ۱۸۶۶ فعال بوده اند و امروزه تنها یک معدن در پانا در ایالت مادیاپرداشت فعال می باشد. از آن سال به بعد معادن جدیدی در آفریقای جنوبی کشف شد و آن را تبدیل به سومین منطقه دارای معادن عمده الماس کرد.

برزیل نیز دومین کشور عمده تولید کننده الماس از نیمه اول قرن هجدهم بوده است. اواخر سال ۱۷۲۹ چندین معدن پلاسر (نقاطی که الماس در سنگریزه ها یافت می شود) در شرق برزیل و در مجاورت شهری به نام Teune که بعدها به “شهر الماس” تغییر نام یافت کشف شد. در سال ۱۸۴۴ معادن غنی الماس در استان باهایا در شمال برزیل کشف شد و در طی ۱۲۰ سال حدود ۱۰٫۱۷ میلیون قیراط الماس استخراج گردید که درمیان آنها چندین الماس بسیار درشت (بالا تر از ۱۰۰ قیراط) وجود داشت. البته در سیبری روسیه از چند دهه قبل به دومین تولید کننده سنگ الماس جهان بعد از آمریکا قرار گرفته است.

تا سال ۱۸۷۶ تصور عامه این بود که الماس ها فقط در لابلای مواد تخریب شده هستند و از این حقیقت که کیمیرلیت (Kimbrelite) یا همان سنگ مادر حاوی الماس) با مخروطه های آتشفشانی همراه است غافل بودند. این واقعیت کمک بزرگی بود برای زمین شناسان و مهندسین اکتشاف در یافتن معادن الماس در سرار جهان مانند تانزانیا، بوتسوانا، آنگولا نامبیا، آفریقای غربی، استرالیا و کانادا، ایالات متحده، روسیه و ونزوئلا.

بزرگترین و مشهورترین مخروط یافته شده آتشفشانی به نام معدن کیمبرلیت نامگذاری شده که از ۱۸۷۱ تا ۱۹۰۸ میلادی بدون استفاده از ماشین آلات به طریق ابتدایی مورد بهره برداری قرار گرفته است. استخراج مواد از این مخروط عظیم آتشفشانی باعث بوجود آمدن حفره بسیار بزرگی در زمین گردید که به آن اصطلاحا بزرگترین حفره ایجاد شده توسط بشر می گویند! قطر دهانه حفره در سطح زمین ۴۶۰ متر و عمق آن ۱۰۷۰ متر است و روباز می باشد. از این معدن نزدیک به ۱۴٫۵ میلیون قیراط الماس استخراج شده است.
https://sangshenas.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.