سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می شود

مدیر فروش شهریور 25, 1398 دیدگاه‌ها برای سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می شود بسته هستند
سیارکی که با اسامی اساطیری پرندگان نامگذاری می شود

در حال حاضر فضاپیمای اوسریس رکس مشغول مدار زدن دور سیارک بن نو است. دانشمندان تصمیم دارند بخش های مختلف این سیارک را باتوجه به نام های پرندگان و موجودات اساطیری شبیه پرنده انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اگر قصد بازدید از سیارک (۱۰۱۹۵۵) Bennu را دارید ، به یک نقشه جدید نیاز دارید. کارگروه اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) برای نامگذاری سیستم سیاره ای (WGPSN) و ناسا تصمیم گرفته اند که ویژگی های سیارک بن نو را باتوجه به نام های پرندگان و موجودات شبیه پرنده در افسانه ها نامگذاری کنند. در حال حاضر کاوشگر OSRIS-REx مشغول مدارزدن دور این سیارک است.

یکی از کارهای ضروری اما خسته کننده درباره اکتشافات انتخاب نام برای اشیای رصد شده است. IAU برای اجتناب از انتخاب نام های تکراری و همینطور نامناسب، مسئولیت نظارت و تأیید معیارهای نامگذاری موارد موجود در دوره اکتشافات فضایی را بر عهده دارد.

مأموریت OSIRIS-REx در حال حاضر در حال بررسی و تهیه نقشه از سیارک ۴۹۲ متری است تا مکانی برای جمع آوری نمونه ای ۶۰ گرمی انتخاب کند و پس از آن به زمین بازگردد. این تنها به معنای انتخاب نام های مناسب برای هر بخش سیارک نیست ، بلکه در طبقه بندی سطح سیارک نیز حساسیت هایی وجود دارد.

به گفته ناسا، نام گذاری بخش های مختلف سیارک با توجه به نام ماموریت فضایی انتخاب می شود که از افسانه های مصر باستان الهام گرفته شده است. ماموریت اوسریس رکس در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۶ و همراه یک موشک Atlant V ۴۱۱ United Launch Alliance ،از فلوریدا به آسمان پرتاب شد. این فضاپیما در ۳ دسامبر ۲۰۱۸ به بن نو رسید و ۲۸ روز بعد وارد مدار سیارک شد.
https://www.mehrnews.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.