شهاب سنگ های آهنی

مدیر فروش فروردین 30, 1402 دیدگاه‌ها برای شهاب سنگ های آهنی بسته هستند
شهاب سنگ های آهنی

این شهاب سنگ ها در هسته ی سیارک های دگرگون شده تشکیل شده اند به سیارک هایی که ذوب شده باشند و حالت اولیه آن ها عوض شده باشد سیارک های دگرگون شده می گویند.

زمانی که این سیارک ها ذوب می شوند آهن و نیکل آنها به مرکز سیارک ته نشین می شود زمین هم یک سیاره است و هسته آن از آهن و نیکل است حال اگه روزی زمین با یک سیاره دیگر برخورد کند متلاشی شده و تمام تیکه ها از هسته و پوسته آن به درون فضا پرتاب می شود

زمین هم یک سیاره دگرگون شده است و میلیارد ها سال پیش ذوب شده و آهن و نیکل آن در مرکزش ته نشین شده است و زمانی هم که بر اثر برخورد متلاشی شود تیکه های بیرونی آن را شهاب سنگ های (سنگی ) و تیکه های مرکزی آن را شهاب سنگ های اهنی و تیکه های بین مرکز و جداره رو شهاب سنگ های ( سنگی آهنی ) می نامند.

شهاب سنگ های آهنی سخت و سفت هستند و چگالی آنها بین ۷ تا ۸ است و راحت از جو عبور می کنند نخستین ابزار های آهنی که بشر ساخت (کارد.تبر…) از شهاب سنگ های آهنی استفاده کرد.

تا کنون حدود ۵۰۰ تن شهاب سنگ آهنی بر روی زمین کشف شده و هر ساله هم بیشتر می شوند ۵/۷ % از شهاب سنگ های آهنی که از جو عبور کرده و بر روی زمین سقوط کرده اند مردم ورود آنها را به سوی زمین دیده اند

صفحه اصلی

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.