لاجورد

مدیر فروش خرداد 27, 1393 دیدگاه‌ها برای لاجورد بسته هستند
لاجورد

لاپیس لازولی یا همون لاجورد خودمون سنگ متولدین شهریورماه است.
همونطور که از اسمش هم مشخصه قسمت دوم اسم این سنگ از واژه فارسی لاجورد برگرفته شده. قسمت اول هم “لاپیس” یک واژه لاتین به معنای “سنگ” هست.
این سنگ پیشینه تاریخی عمیقی در میان مردم سواحل مدیترانه, مصر, عراق و افغانستان و ایران داشته.

مصری ها این سنگ رو به عنوان زینت به همراه داشتند. حتی گفته میشه که “کلئوپاترا” از پودر این سنگ به عنوان سایه چشم استفاده میکرده.
در میان وسائل موجود در میان مقبره های مصری ها چشمی از جنس طلا با مردمکی آبی رنگ از جنس همین سنگ خودنمایی میکنه. مصری ها اون رو طلسم “قدرت بی حد” به شمار میاوردند.

در قرون وسطی اعتقاد بر این بود که این سنگ روح را از اشتباه, حسادت و ترس در امان نگه میداره.
گاهی اوقات هم این سنگ رو خرد میکردند, با شیر مخلوط میکردند و برای درمان زخم ها و جوش و دمل آن را مینوشیدند. (پیشنهاد میکنم برای درمان جوش هاتون این شیوه رو امتحان نکنید! علم پیشرفت کرده. راه های بهتری هم هست(

در حال حاضر در سراسر دنیا لاپیس لاجولی یا همون لاجورد رو “سنگ دوستی و اعتماد” میدونند.
رنگ آبی آن حس همکاری و هماهنگی در روابط رو ایجاد میکنه و باعث میشه که دارنده اون بتونه به راحتی عقایدشو بیان کنه.

خواص لاجورد بطور خلاصه :

مزاج لاجورد ,گرم خشک میباشد ,ناراحتی های سینه و گلو و خلط را درمان مینماید ,خصوصا دافع بیماریهای سوداوی بوده وبیماریهای سوداوی قلب رادرمان میکند .

تقویت کننده قلب میباشد و نکسیر را بند میکند و سرمه آن بیماریهای چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید میباشد .اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلکها جلوگیری مینماید.

خواص لاجورد :

اگر لاجورد را به گردن بچه ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت میکند .استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی ارامش میدهد.

مهمترین خواص لاجورد :

تسکین دردهای سر
موثر برای فشار خون بالا
تحریک کننده قوای ذهنی
تقویت کننده قوه درک شهودی

توصیه ها:

توصیه می شود افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی و ریوی به هیچ عنوان نباید از این نوع سنگ استفاده نمایند چرا که بیماری آنها تشدید می گردد.در واقع این سنگ نباید در هاله ی این افراد قرار گیرد.

نام كاني : لاجورد

تاثير رواني : سنگ عشق و دوستي ، افزايش آگاهي و رفع بن بستهاي احساسي آرامش بخش

درمان جسمي : رفع دردهاي عصبي ؛ گزش حشرات ، فشار خون و غدد لنفاوي

روش شارژ : يك بار در هفته در نمك خشك دريا

لاجورد- ضايعات لنف و غده تيروئيد

لاپيس لازولي (لاجورد): اين سنگ توده آبي رنگ شاهانه اي است كه از مواد گوناگون گروه سوداليت به همراه رگه هاي پيريت تشكيل مي شود و ماده رنگي موجود در آن از لازوريت، كلسيت و پيريت است. مكان اصلي كشف اين سنگ در كشورهاي افغانستان، شيلي، برمه، اورال و سيبري است.

تاثير بر بدن: رنگ آبي اين سنگ يك اثر آرامبخش دارد و گرفتگي عضله را از بين مي برد. درجه تب را در بدن پايين مي آورد. لاپيس لازولي براي درد عصب ها، بثورات پوستي و گزيدگي حشرات بسيار موثر است. كلا اين سنگ از درد مي كاهد و ورمها را ازبين مي برد. گرفتگي سينه و گلو را رفع مي كند. دردهاي سر را تسكين مي دهد و براي فشار خون بالا موثر است. اما نبايد براي افرادي كه داراي فشار خون پايين هستند مورد استفاده قرار گيرد. اين سنگ مانع فشارهاي عصبي مي شود و گردش خون را تقويت مي كند. عمل ريه ها توسط اين سنگ افزايش مي يابد، و ضايعات لنف و غده تيروييد را درمان مي كند.
لاپيس لازولي كمك بسيار شاياني به بيماريهاي حلق، نايژه و لوزه ها مي كند. غده تيموس را نيرو مي بخشد و نيروي حيات مي دهد. و نيز براي سرطان در مراحل اوليه آن بسيار موثر است.

اثر بر روح و روان: سنگ مورد نظر در رشد روحي و معنوي بسيار موثر است. قدرت ما را در حساسيت، توجه و آگاهي زياد مي كند. نگراني ها و موانعي را كه در احساسات ما وجود دارند از بين مي برد. لاپيس لازولي باعث رفع وازدگي و سركوب در علم روانشناسي در طي زندگي مي شود. اين سنگ براي حمايت از عقايد اجتماعي بسيار توصيه مي شود و نيز باعث شادي ما از اين تصميم مي شود. سنگ لاپيس لازولي عموما در جهان به عنوان سنگ عشق و دوستي مشهور است.

خصوصيات: اين سنگ به هيچ عنوان نبايد در اتاق خواب استفاده شود.

فروش و نگهداري: سنگ هاي بسياري از اين در بازار فروش يافت مي شوند. توصيه مي كنيم براي تميز كردن، آن را در نمك خشك دريا قرار دهيد و از آب استفاده نكنيد. اين عمل را بهتر است يك بار در هفته انجام دهيد و براي شارژ، آن را به مدت طولاني در نور خورشيد قرار ندهيد.

مزاج لاجورد ,گرم خشک میباشد ,ناراحتی های سینه و گلو و خلط را درمان مینماید ,خصوصا دافع بیماریهای سوداوی بوده وبیماریهای سوداوی قلب را
درمان میکند .
تقویت کننده قلب میباشد و نکسیر را بند میکند و سرمه آن بیماریهای چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید میباشد .اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلکها جلوگیری مینماید.

خواص سنگ لاجورد : اگر لاجورد را به گردن بچه ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت میکند .استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی ارامش میدهد.

مهمترین خواص لاجورد :

تسکین دردهای سر
موثر برای فشار خون بالا
تحریک کننده قوای ذهنی
قویت کننده قوه درک شهودی

سنگ لاجورد يا « سنگ موازنه روحي » يك متعادل كننده باور نكردني براي كودكاني است كه قابليتهاي رواني فوق العاده اي را از همان دوران اوليه
زندگي خود نشان مي دهند. رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خودآگاهي و پالايش بصيرت معنوي در كودك مي شود. سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت هايي كه به او ارزاني شده است آماده مي كند و به كودك كمك مي كند كه به آگاهي معنوي برسد. اين سنگ داراي قدرت هاي محافظ است و همه حسهاي روحي – رواني را تحريك مي كند و از همين رو بسيار ارزشمند است.

سنگ لاجورد:

بطورکلی اغلب نیروها و انرژی های سنگ لاجورد منفی می باشد ولی با اینحال از نیروهای آن حهت کسب انرژی های آرامبخش استفاده می شود.

طریقه استفاده:

یک قطعه سنگ لاجورد را درون مقداری آب ولرم قرار داده و زمانی که آب سرد شد، آب را بر روی صورت، کف دست ها و کف پاها ریخته و سنگ را نیز بر روی چشم سوم خویش بگذارید.
) در مکانی آرام بر روی زمین دراز کشیده و کف دست ها به سمت بالا باشد). پس از مدتی، گرم شدن سنگ را احساس خواهید نمود. بهتر است این روش در هنگام ظهر انجام شود و هنگامی که احساس گرم شدن سنگ به وجود آمد، ده دقیقه دیگر نیز به همان حالت باقی بمانید.

هنگامی که سنگ لاجورد را بر روی چشم سوم خویش قرار می دهید، به کسب انرژی های مثبت و آرام بخش کمک می نماید.

توصیه ها:
وجود نوعی نیرو در سنگ لاجورد باعث بروز بیماریهای مختلف همچون : کوارتز، کم کاری و یا پرکاری غده تیروئید و گاه بیماری های تنفسی می شود.

بنابراین توصیه می گردد هرگز سنگ لاجورد را بیش از ده دقیقه بر روی چاکرای پنجم قرار ندهید زیرا برای آن مضر بوده و باعث آسیب آن می شود و بهتر است این سنگ حداقل دو متر از بدن شما دور باشد تا اثر آن بر روی مدارات اطراف بدن توسط امواج و مدارات زمین خنثی گردد.
اغلب نیروها و انرژی های سنگ لاجورد برای انسان ها مخصوصا نوزادان زیر یک سال بسیار مضر است.

به طور کلی سنگ لاجورد ، سنگی خطرناک می باشد. همچنین شرایط آب و هوایی و و اقلیمی ممکن است باعث تغییر انرژی ها و نیروهای درونی هاله گرد

نام كاني : لاجورد

تاثير رواني: سنگ عشق و دوستي ، افزايش آگاهي و رفع بن بستهاي احساسي آرامش بخش

درمان جسمي : رفع دردهاي عصبي ؛ گزش حشرات ، فشار خون و غدد لنفاوي

روش شارژ : يك بار در هفته در نمك خشك دريا

لاجورد مجموعه ترکیبی از چندین کانی مختلف است . بخصوص هائوین
(Al6 si6 o24)2- 1(so4 s)8- 4(Na ca) ، این سنگ زیبایی اش را مدیون رنگ آبی است، سودالیت
(Al6 si6 o24) Na8 cl2 نوزئان (Al6 si6 o24) (so4)Na8 ولازوریت که ترکیب هم شکل هائوین وسودالیت است (وبستر 1983) . درسنگهای قیمتی پررنگ تر ، رنگ از جذب خواص انتقال یونهای فلزی یا بهم پیوستگی این یونها ناشی میشود . لازوریت حاوی فلزهای انتقالی به مقدار کافی برای تولید رنگ آبی تیره نمی باشد . آبی سیر لاجوردی ولازوریت به وجود سولفور مربوط است. موردی جالب وغیر معمول که عنصری غیر فلزی باعث رنگی تند میشود . آنالیز های شیمیایی نشان میدهد هرچه درصد سولفور درکانی بیشتر باشد ، رنگ آبی آن تندتر است. این پدیده درشیمی مواد غیرآلی غیر معمول وحالت استثنایی دردنیای سنگهای قیمتی است که لاجورد را از دیدگاههای بسیاری یک سنگ منحصر بفرد میسازد . درنتیجه رنگ آبی که معمولا هرچه تیره تر شود ارزش سنگ را بیشتر میکند ، بستگی به میزان سولفور ومقدار کلسیم دارد. 25 تا 40 درصد ترکیب کانی شناسی لاجورد ، لازوریت است. محتوای لازوریت مستقیما برکیفیت لاجورد تاثیر میگذارد . بیش از 40 درصد بسیار تیره است ، کمتر از 25 درصد خیلی کم رنگ در نظر گرفته میشود . بعلاوه کلیست همیشه وجود دارد.
20 H 6 (3 CO ، 4 SO، 2 G)34 O 16(1 SiH) 12(K،Ca، Na) ، که قسمتهای مایل به سفید ماده با کیفیت پایین تر را میسازد .کلسیت با سه کانی مختلف آغشته وکاملا رنگی میشود ، همه آنها سیلیکاتهای قلیایی وآلومینیومی هستند.
یکی از اولین موارد استفاده سنگها که درتاریخ ثبت شده است ماهیت فرا طبیعی آنها بود . تحت نام یاقوت کبود ، لاجورد بارها درمتون اسناد قدیمی ظاهری میشود ودامشی با قدمت زیاد متعلق به عبرانی ها را نشان میدهد.
آنچه را ظاهرا اولین مورد استفاده مصریها از لاجورد ودیگر سنگهای قیمتی زینتی در جواهرات میباشد را آشکار کرده است . در سواحل رود نیل ، مجسمه هایی از لاجورد بعنوان مظهر الهه ها مورد پرستش قرار می گرفتند.
استفاده از لاجوردها در زمانهای اولیه بقدری همگانی بود که استوانه مهرهای کندکاری شده ودیگر اشکال جواهرات اولیه درست شده از لاجورد را می توان در میان آثار باقیمانده قدیمی ترین دورانهای بابلی ها و آشوری ها یافت که شامل حلقه نقره کشف شده توسط باستان شناسان ، با روکش لاجورد بعلاوه عقیق یمانی ودیگر مهره های مربوط به عنصر آهن می باشد.
از تمام سنگهای آبی شناخته شده دردوره های باستانی ، لاجورد بالاترین ارزش را داشت.

لاپیس لازولی شکل ابتدایی لاتین « سنگ لازولوس» میباشد . « لازولوس » مطابق کلمه عربی «لاجورد» است که برای آسمان وبطوری کلی برای هر چیز آبی استفاده میشود . زیبایی آن در کانی های آبی
رنگ آن است ، ودرجه زیبایی آن اندازه ای از حد این کانی است که در سنگ موجود میباشد. لاجورد از آبی متمایل به آبی سبز تا آبی ارغوانی سیر متفاوت است . رنگ ایده آل آن آبی سیر با عمق و شدت فوق العاده میباشد. در قرون وسطی تصور میشد وجود پیریت باعث افزایش زیبایی این سنگ است.
تاریخ باستان ، تمام سنگهای آبی بعنوان جادویی در مقابل چشم شیطان تلقی می شدند . در کتاب دمتریا مدیکا (55بعد از میلاد) پزشک وداروساز یونانی لاجورد را بعنوان پادزهری برای نیش مارها سمی توصیه کرد .درقرن 13 نیروهای درمانی گسترده ای به این سنگ نسبت داده شد. آلبرتوس مگنوس استفاده از لاجورد را برای تب متناوب ومالیخولیا دررساله کانی شناسی اش پیشنهاد کرد. یونانی ها فکر می کردند زمانیکه این سنگ استخراج ودرداروهای تقویتی واکسیرها بعنوان پادزهر مالیخولیا استفاده شود ارزش پزشکی دارد. برای بودایی ها ، لاجورد صلح وآرامش روحی ودور کردن افکار شیطانی را به ارمغان می آورد . لاجورد برای افزایش حساسیت کشیش نسبت به این نکته استفاده میشد که او نسبت به آینده آزاد باشد وتوانایی روحی اش را بالا ببرد. همچنین باعث میشد او احساس یگانگی ودرک بیشتری پیدا میکند. قدرتی را افزایش می داد که هم اکنون درون یک فرد وجود دارد ( سوفیا نیدز و هارلو 1990).
http://www.inounojewelry.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.