برای اولین بار در جهان: رویای ساخت‌و‌ساز در مریخ با تولید آهن از خاک‌ و هوا

مدیر فروش آبان 11, 1401 دیدگاه‌ها برای برای اولین بار در جهان: رویای ساخت‌و‌ساز در مریخ با تولید آهن از خاک‌ و هوا بسته هستند
برای اولین بار در جهان: رویای ساخت‌و‌ساز در مریخ با تولید آهن از خاک‌ و هوا

محققان برای اولین بار در جهان، به بررسی ساخت فلزات با استفاده از سنتز اکسیژن در سیاراتی مانند مریخ می‌پردازند. این فرآیند برای کاوشگران آینده بسیار ارزشمند خواهد بود.

تبدیل خاک و هوای مریخ به فلزات یک جزء ضروری برای ایجاد مستعمرات پایدار در این سیاره است. در همین راستا، محققان یک استراتژی بالقوه برای بهره‌برداری از فلزات ایجاد کرده‌اند که اگر قابل اجرا باشد، می‌توان از آن برای هرگونه ماموریت استعمار سیارات توسط بشر استفاده کرد.

این مطالعه که توسط گروهی از محققان دانشگاه «Swinburne» انجام شده است، سنتز فلز در سیارات فرازمینی را بررسی می‌کند. در این مطالعه، محققان به‌طور خاص به استخراج فلزات از مریخ متمرکز بودند، اما می‌توان این روش را در هر سیاره‌ای به کار برد. این تحقیق به‌طور خاص با موسسات «CSIRO Minerals» و «CSIRO Space Technology Future Science Platform» همکاری داشته است.

در این روش، محققان از هوای تمیز شده مریخ، خاک و نور خورشید برای تولید آهن فلزی استفاده کرده‌اند. چنین فرآیندی کربن را از طریق خنک‌سازی گاز CO تولید می‌کند که محصول جانبی تولید اکسیژن در جو مریخ است. گرمای این فرآیند توسط تابش خورشیدی تامین می‌شود.

این سنتز اکسیژن در مریخ، از طریق پروژه «MOXIE» ناسا (آزمایش استفاده از منابع اکسیژن در محل مریخ) احتمالا قابل انجام است. این روش استخراج فلز – با هدف تولید مشترک اکسیژن و آلیاژ آهن – به گونه‌ای طراحی شده است که با یک مرکز تولید اکسیژن در سطح سیاره جفت شود. دانشمندان باور دارند این فرآیند می‌تواند برای پیشبرد توسعه انسانی و ماموریت‌های مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : digiato.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.