تاریخچه سنگ گارنت دمانتوئید

مدیر فروش آبان 11, 1401 دیدگاه‌ها برای تاریخچه سنگ گارنت دمانتوئید بسته هستند
تاریخچه سنگ گارنت دمانتوئید

گارنت دمانتوئید که به عنوان کمیاب ترین و با ارزش ترین سنگ خانواده گارنت معرفی می شود، اول بار در قرن نوزدهم در روسیه به دست آمد. در سال ۱۹۵۴ نیل گوستاف نوردنسکیلد ، متخصص کانی شناسی ، این گوهر را به عنوان انواع گارنت آندرادیت شناسایی کرد. این سنگ از چنان برلیانسی و دیسپرژن و “آتش” استثنایی برخوردار بود که سبب شد وی نام آن به “شبیه الماس” (Demantoid = like diamond) نامگذاری کند. واژه demantoid ، از ریشه “demant” در فرانسوی، به معنای الماس است.

تا مدت زمانی طولانی روسیه تنها منبع این گوهر کمیاب بود؛ اما به دلیل تولید پائین، سنگ گارنت دمانتوئید معمولا در جواهرات قیمتی و آنتیک به کار می رفت. در سال های ۱۹۹۰ منابع جدیدی کشف شدند ولی گارنت دمانتوئید یک گوهر سنگ مطلوب و همچنان گران بها باقیماند.

دمانتویید یک سنگ قیمتی محبوب در دوره (Belle Époque (1915-1990 به ویژه در جواهرات Art Nouveau بود. تزارهای روسیه به این گوهر توجه ویژه ای داشتند. جالب اینجاست که جورج فردریک کونز ، کانی‌شناس، گوهرشناسی و نویسنده، نایب‌رئیس تیفانی از نیویورک ، که از سال ۱۸۷۹ تا زمان مرگ در سال ۱۹۳۲ ، یکی از طرفداران بزرگ گارنت های دمانتوئید بود و گفته می شود در آن زمان که هرچقدر راف دمانتوئید را که می توانست بدست آورد خریداری میکرد.https://sangshenas.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.