کاربردهای زغال سنگ

مدیر فروش تیر 24, 1402 دیدگاه‌ها برای کاربردهای زغال سنگ بسته هستند

تولید برق

ذغال سنگ به طور کلی در تولید برق حرارتی استفاده می شود بدین ترتیب که در دمای بالا می سوزد و آب را به بخار تبدیل می کند. از این بخار برای چرخاندن توربین ها با سرعت زیاد در یک میدان مغناطیسی قوی استفاده می شود و سرانجام برق تولید می شود. در درس علوم پایه چهارم و هشتم در این رابطه توضیحات کاملی ارائه شده است.

تولید فولاد

در صنعت فولاد از ذغال سنگ به طور غیر مستقیم برای ساخت فولاد استفاده می شود. آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ذغال سنگ در کوره ها پخته می شود تا کک زغال سنگ ایجاد شود. پس از شکل گیری ، تولید کنندگان از کک ذغال سنگ برای ذوب سنگ آهن و ساخت فولاد استفاده می کنند. در همین حال ، گاز آمونیاک معمولاً از کوره های کک بازیابی می شود و از این ماده برای تولید اسید نیتریک ، نمک های آمونیاک و کودها استفاده می شود.

صنایع

ذغال سنگ برای تولید محصولات خاص استفاده می کنند. برخی از صنایع معروف که از ذغال سنگ استفاده می کنند شامل صنایع سیمان ، صنعت کاغذ و آلومینیوم ، صنایع شیمیایی و دارویی است. ذغال سنگ مواد اولیه بی شماری مانند بنوزل ، قطران ذغال سنگ ، سولفات آمونیاک ، کریوزوت و … را در صنایع شیمیایی تأمین می کند ولی بیشتر به عنوان منبع انرژی استفاده می شود.

تبدیل به گاز و مایع

ذغال سنگ می تواند به یک گاز مصنوعی تبدیل شود که مخلوطی از مونوکسیدکربن و هیدروژن است. این گازها یک محصول واسطه هستند که بیشتر به محصولات مختلف مانند اوره ، متانول ، هیدروژن خالص و غیره تبدیل شود. ذغال سنگ همچنین می تواند به مایع تبدیل شود که به عنوان سوخت های مصنوعی شناخته می شود.

با این حال مواد شیمیایی تولید شده از زغال سنگ در درجه اول برای تولید محصولات دیگر استفاده می شود. علاوه بر این ، بیشتر محصولات موجود در بازار حاوی ذغال سنگ یا حاوی محصولات فرعی ذغال سنگ به عنوان یکی از اجزاء خود هستند. برخی از آنها شامل آسپرین ، حلال ها ، صابون ، رنگ ، پلاستیک و الیاف شامل نایلون و ریون است.

محصولات تخصصی

ذغال سنگ همچنین یک ماده اساسی در تولید محصولات ویژه مانند کربن فعال ، فیبر کربن و فلزات سیلیکون است.

مصارف خانگی

در مناطق سردسیر و در کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته هنوز از ذغال سنگ به عنوان سوخت برای پخت و پز و منبع گرما استفاده می شود.https://www.jahaneshimi.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.