از مشتری تا مریخ؛ پنج رویداد جالب در مورد منظومه شمسی

مدیر فروش مهر 16, 1398 دیدگاه‌ها برای از مشتری تا مریخ؛ پنج رویداد جالب در مورد منظومه شمسی بسته هستند
از مشتری تا مریخ؛ پنج رویداد جالب در مورد منظومه شمسی

منظومه شمسی دربرگیرنده یک ستاره به نام خورشید و شماری اجرام آسمانی دیگر است که در مدارهای مستقیم و یا غیرمستقیم پیرامون آن می‌گردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ترکیب ستاره خورشید و ۹ سیاره با نام‌های عطارد٬ ناهید٬ زمین٬ مریخ٬ مشتری، زحل٬ اورانوس، نپتون و پلوتو در کنار تعدادی سیارک، دنباله‌دار و چند سیاره کوتوله که با نظمی قابل توجه دور آن می‌چرخند، منظومه شمسی را بوجود آورده‌اند. میدان ثقل خورشید، حرکت سیارات و دیگر اجرام منظومه را کنترل می‌کند. مقداری گاز و غبار میان سیاره‌ای نیز در این منظومه وجود دارد.

در اینجا چند خبر جالب از این منظومه آمده که به ارائه حقایق در مورد این اجرام آسمانی پرداخته‌اند.

درخشانترین و زیباترین دهانه بر روی سیارک سرس: Haulani

فضاپیمای داون ناسا در پائین‌ترین ارتفاع خود از سیارک سرس – در فاصله ۳۸۵ کیلومتری سطح – به ثبت تصویری از این سیاره کوتوله پرداخته و نماهای خارق‌العاده‌ای از آن بویژه از دهانه‌های درخشان و جوان شش ضلعی سیارک مانند Haulani را برای دانشمندان به نمایش گذاشته است.

مدارگرد جدید مریخ

در آستانه ماموریت‌های سرنشین‌دار به سیاره سرخ، ناسا خواستار ایده‌های جدید برای یک مدارگرد جدید مریخ شده که در دهه ۲۰۲۰ پرتاب خواهد شد. این ماهواره به ارائه ارتباطات و تصویربرداری پیشرفته در کنار کاوش‌های علمی رباتیک برای پشتیبانی از سفر ناسا به مریخ خواهد پرداخت.

مشاهده یک جرقه از چند سو

ناسا یک جرقه خورشیدی را از دو نقطه متفاوت فضا سنجیده است. طی یک جرقه خورشیدی در دسامبر ۲۰۱۳، سه فضاپیمای رصدگر خورشید به ثبت جامع‌ترین رصدها از یک پدیده الکترومغناطیسی موسوم به صفحه کنونی پرداختند.

ماموریت به قمر اروپا

ناسا قصد دارد در اواخر دهه ۲۰۲۰ به قمر یخی مشتری یعنی اروپا سفر کند. این ماموریت که بطور رسمی “اروپا کلیپر” نامیده شده، به کاوش دقیق این قمر پرداخته و امکان برخورداری آن از شرایط مناسب حیات را بررسی خواهد کرد.

سفر به اعماق

ماموریت جونو (Juno) در ژوئیه ۲۰۱۶ به مشتری خواهد رسید. این ماموریت که در پنج اوت ۲۰۱۱ (۱۴ مرداد ۱۳۹۰) به فضا پرتاب شده بود، با آشکارسازی منشا و تحولات مشتری که سیاره‌ای قدرتمند و غول‌پیکر است به ارتقای درک انسان از سرآغاز منظومه شمسی خواهد پرداخت.
https://www.isna.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.