یک شهاب سنگ که ۴۰ سال پیش به زمین برخورد کرد حاوی میلیون ها ترکیب مختلف ارگانیک است

مدیر فروش اسفند 17, 1400 دیدگاه‌ها برای یک شهاب سنگ که ۴۰ سال پیش به زمین برخورد کرد حاوی میلیون ها ترکیب مختلف ارگانیک است بسته هستند
یک شهاب سنگ که ۴۰ سال پیش به زمین برخورد کرد حاوی میلیون ها ترکیب مختلف ارگانیک است

تکه سنگ فضایی حامل مواد ارگانیک است

دانشمندان می گویند تایید کرده اند که یک شهاب سنگ که ۴۰ سال پیش به زمین برخورد کرد حاوی میلیون ها ترکیب مختلف ارگانیک است. تصور می شود که قدمت شهاب سنگ موسوم به “مرچیسون” حتی از خورشید نیز بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، دکتر فیلیپ اشمیت کاپلین سرپرست تحقیقات گفت: “داشتن این اطلاعات به این معنی است که می توانیم بگوییم در زمان تولد منظومه شمسی چه می گذشته است.”

دکتر اشمیت کاپلین که در موسسه آی ای سی (Institute of Ecological Chemistry) در نورنبرگ آلمان کار می کند گفت: “خیلی مهیج است. وقتی اولین بار مطالعه اش کردم و شاهد پیچیدگی اش بودم حیرت کردم.”

او توضیح داد: “شهاب سنگ ها یک جور فسیل هستند. مطالعه آنها یعنی تماشای گذشته ها.”

محققان می گویند که شناسایی انواع بسیار زیاد مواد شیمیایی در این شهاب سنگ نشان می دهد که منظومه شمسی در مرحله نوزادی احتمالا از نظر تنوع ملکولی غنی تری از زمین بوده است.

شهاب سنگ مورد بحث در سال ۱۹۶۹ در شهر مرچیسون در استرالیا به زمین خورد. دانشمندان قبلا آن را برای یافتن عناصر خاص مطالعه کرده بودند اما این اولین تحلیل برای شناسایی همه عناصر موجود در شهاب سنگ است و وجود تعداد بسیار زیادی مواد شیمیایی کربنی را در آن تایید می کند.

مطالعه به روی نمونه ای از شهاب سنگ با استفاده از ابزارهای بسیار قوی شامل اسپکتروسکوپی، به تیم محققان اجازه داد ۱۴ هزار ترکیب مختلف شامل ۷۰ آمینو اسید را شناسایی کنند.

آنها با تکیه بر دانش مربوط به چگونگی آرایش ملکول های ارگانیک در فضا به استنتاج این داده ها پرداختند و نتیجه گیری کردند که این شهاب سنگ باید حاوی چند میلیون نوع ماده شیمیایی مختلف باشد.
پرسش ها

دانشمندان معتقدند که قدمت شهاب سنگ مرچیسون بیش از خورشید است. ستاره منظومه ما ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون سال قبل شکل گرفت.

محققان می گویند که این شهاب سنگ احتمالا از میان ابرهای اولیه منظومه شمسی گذشته و در این مسیر مواد ارگانیک را به خود جذب کرده است.

دکتر اشمیت کاپلین امیدوار است که این یافته ها به بحث درباره سرمنشاء پیدایش حیات در کره زمین کمک کند.

او گفت: “حدس می زنم که خیلی ها که در این رشته ها کار می کنند و به این دانش دسترسی دارند، فرضیه های تازه ای خواهند داشت و امکان دارد بعضی از این فرضیه ها تصدیق شود.”

“اینکه ما از کجا آمده ایم و پیش از آن چه می گذشته است؟ این سوالی است که هر آدمی در درون خود دارد.”

این تیم همچنین در حال تحلیل شهاب سنگ های دیگر است اما می گوید مرچیسون احتمالا پیچیده ترین شهابی است که تاکنون مطالعه کرده است.

نتایج مطالعه تازه به روی این شهاب سنگ در “اقدامات آکادمی ملی علوم” چاپ شده است.

http://www.pezeshk.us

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.