احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین در چند ماه آینده

مدیر فروش خرداد 27, 1398 دیدگاه‌ها برای احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین در چند ماه آینده بسته هستند
احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین در چند ماه آینده

ستاره شناسان هشدار می دهند که احتمال برخورد یک شهاب سنگ بزرگ در ماه های نزدیک با زمین وجود دارد. ابعاد این شهاب به اندازه یک زمین فوتبال است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از International Business Times، ستاره شناسان هشدار می دهند که احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ “سیارک” بزرگ با زمین در ماه سپتامبر امسال وجود دارد. ابعاد این شهاب سنگ به اندازه یک زمین فوتبال است.
شهاب یادشده به شکل یک صخره بزرگ است و ستاره شناسان می گویند احتمال برخورد آن به زمین یک در هفت هزار است.
زمان این برخورد بر مبنای محاسبات انجام شده توسط ستاره شناسان روز ۹ سپتامبر و در ساعت ۷:۰۳ دقیقه بامداد خواهد بود. آژانس فضایی اروپا در حال تحقیقات دقیق تر در مورد این رخداد است.
قطر این شهاب که با نام ۲۰۰۶QV89 یاد شده، در حدود ۴۰ متر بوده و در حال حاضر در فاصله ۴٫۲ میلیون مایلی سیاره زمین قرار دارد، اما در حال حرکت به سمت کره زمین است. شهاب یادشده اولین بار در آگوست سال ۲۰۰۶ کشف شد.
اگر چه برخورد شهاب ها با کره زمین به دلیل ذوب آنها در اتمسفیر کره زمین معمولا به ندرت رخ می دهد، اما این رویداد پیش از این چند بار رخ داده است. به عنوان مثال در سال ۱۹۰۸ یک شهاب در جنگل های منطقه Pokamennaya Tunguska روسیه سقوط کرد و خسارات قابل توجهی به بار آورد.
پیش از این نیز شهاب سنگ ها دو بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی به زمین نزدیک شده بود. پس از آن، یک بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی، یک بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی و بعدا دو بار در دهه ۱۹۸۰ میلادی نیز شهاب ها بر زمین نزدیک شدند.
https://af.sputniknews.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.