اثرات مخرب برخورد شهاب‌سنگها به زمین

مدیر فروش خرداد 19, 1398 دیدگاه‌ها برای اثرات مخرب برخورد شهاب‌سنگها به زمین بسته هستند
اثرات مخرب برخورد شهاب‌سنگها به زمین

زمین در طول عمر خود انقراض نسلهای زیادی را متحمل شده و حالا دانشمندان می گویند بسیاری از آنها به دلیل برخوردهای شهاب سنگی صورت گرفته است.
اثرات مخرب برخورد شهاب‌سنگها به زمین

به گزارش ایران خبر، برآورده شده که طی ۲۶۰ میلیون سال گذشته در هر ۲۶ میلیون سال یک انقراض نسل مهم در زمین روی داده است. در واقع دانشمندان چرخه انقراض نسل های گذشته زمین را هر ۲۶ میلیون سال یک بار عنوان می کنند.از آن گذشته ایجاد ۵ مورد از ۶ حفره بزرگ ناشی از برخوردهای شهاب سنگی در زمین طی ۲۶۰ میلیون سال گذشته با انقراض نسلهای بزرگی همراه بوده است که بدون شک یکی از شناخته شده ترین آنها مربوط به برخورد شهاب سنگی به زمین در حدود ۶۵ میلیون سال پیش و ایجاد حفره ای به بزرگی ۱۸۰ کیلومتر می شود. در نتیجه آن برخورد اوضاع اقلیمی زمین دستخوش تغییرات زیادی شده و به تدریج زمینه نابودی دایناسورها به عنوان گونه های جانوری شاخص آن دوران زمین فراهم شد.
محققان دانشگاه نیویورک که این پروژه مطالعاتی را سرپرستی کرده اند معتقدند همزمانی شکل گیری حفره های ناشی از برخوردهای شهاب سنگی و انقراض نسلهای شاخص یک ۲۶۰ میلیون سال گذشته گویای وجود رابطه علت و معلولی است و به همین دلیل باید برخوردهای شهاب سنگی با زمین را عامل اصلی ترین انقراض نسلها بر روی زمین به شمار آورد.
نتایج این بررسی، نظریه معروف «مرگ از بالا» را تقویت می کند. بر اساس این نظریه برخورد سنگهای عظیم فضایی با زمین منجر به نابودی گونه های حیاتی بوده است.
http://www.irankhabar.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.