۵ فیلم برتر در مورد شهاب سنگ ها

مدیر فروش خرداد 18, 1398 دیدگاه‌ها برای ۵ فیلم برتر در مورد شهاب سنگ ها بسته هستند
۵ فیلم برتر در مورد شهاب سنگ ها

تا به امروز آثار متعددی درباره برخورد سنگ های آسمانی به زمین ساخته شده است که در این ارتباط سهم تلویزیون بیش از سینما بوده است. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « ۵ فیلم شاخص درباره سقوط شهاب سنگ » رفته ایم تا چند اثر محدودی که درباره این موضوع در سینما ساخته شده را معرفی نمائیم.

۵- شهاب سنگ (Meteor ) : « شهاب سنگ » محصول سال ۱۹۷۹ می باشد اما از حیث جایگاه در میان دیگر فیلمهای لیست، اثری به مراتب فراموش شده تر محسوب می شود. فیلم بازیگران مشهوری از جمله شان کانری ، ناتالی وود، کارل مالدل و هنری فوندا داشت و داستان برخورد یک سنگ آسمانی به پهنای ۸ کیلومتر به زمین را روایت می کرد. « شهاب سنگ » موفق به نامزدی اسکار در رشته بهترین صداگذاری شد اما خود فیلم چندان جدی گرفته نشد بطوریکه کمتر کسی بخاطر می آورد شان کانری با ناتالی وود در یک فیلم ژانر فاجعه ایفای نقش کرده است!

وقتی جهان از هم گسیخت (When Worlds Collide )

۴- وقتی جهان از هم گسیخت (When Worlds Collide ) : فیلم کلاسیک « وقتی جهان از هم گسیخت » به کارگردانی رادولف میت، یکی از کلاسیک ترین آثاری است که درباره برخورد یک سنگ آسمانی به زمین و انهدام آن ساخته شده است. فیلم ایده های جالبی درباره خروج عده ای محدود به وسیله یک راکت(!) از موقعیت دردناک زمین پس از نابودی ارائه کرد و در فصل جوایز هم توانست اسکار بهترین جلوه های ویژه را دریافت نماید. البته ایده مرکزی فیلم این روزها شاید لحظات مفرحی برای مخاطبان سینما فراهم نماید اما در سال ۱۹۵۱ این ایده ها واقعا ناب بودند!

در جستجوی یک دوست برای آخرالزمان – Seeking a Friend For The End Of The World

۳- در جستجوی یک دوست برای آخرالزمان ( Seeking a Friend For The End Of The World ) : برعکس تمام فیلمهای موجود در این لیست، « در جستجوی… » اثری درام است که بر پایه روابط انسانها در چند هفته مانده به پایان دنیا بنا شده است. در این درام جالب ، استیو کارل و کیرا نایتلی در نقش های اصلی ظاهر شده اند و قرار نیست مخاطب تا یک زمان خاص شاهد نابودی دنیا باشد. با اینحال نابودی دنیا پس از برخورد دنباله دار به زمین در فیلم وجود دارد و به همین دلیل هم این فیلم در لیست ما قرار می گیرد.

تاثیر عمیق (Deep Impact )

۲- تاثیر عمیق (Deep Impact ) : این فیلم پرستاره به فاصله کوتاهی پس از اکران موفق « آرماگدون » به نمایش درآمد. فیلمی که اینبار موفقیت مالی « آرماگدون » را تکرار نکرد اما از طرف منتقدان ستایش شد. « تاثیر عمیق » سکانسی از برخورد ستاره دنباله دار به زمین دارد که به اندازه کافی ترسناک و هیجان انگیز هست و برای تجربه کردن این حس وحشتناک هم که شده، دیدن « تاثیر عمیق » می تواند یک تجربه جالب برای مخاطب باشد.

۱- آرماگدون (Armageddon )

۱- آرماگدون (Armageddon ) : نشستن بر روی سیارک و انفجار آن برای نجات دنیا، ایده ای بود که « آرماگدون » براساس آن ساخته شد. فیلم « آرماگدون » محصول سال ۱۹۹۷ به کارگردانی مایکل بی، یکی جذاب ترین و در عین حال پر اشتباه ترین اثری است که درباره اصابت یک شهاب سنگ یا سیارک به کره زمین ساخته شده است. در زمان اکران فیلم دانشمندان به خوبی از خجالت اشتباهات علمی فیلم درآمدند اما با اینحال « آرماگدون » با حضور بازیگران مشهوری از جمله بروس ویلیس و بن افلک، به فروش خوبی در گیشه دست یافت و تماشاگران هم آن را پسندیدند.

میثم کریمی
https://moviemag.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.