شهابسنگ عظیم

مدیر فروش شهریور 11, 1397 دیدگاه‌ها برای شهابسنگ عظیم بسته هستند
شهابسنگ عظیم

سنگ آسمانی دیگری که برای اولین بار در نمایشگاهی با عنوان “اجرامی از فضا” که از ۹ فوریه گشایش یافت به نمایش درآمده است، دارای وزنی است که با وزن یک بچه فیل برابری می کند.

این شهاب سنگ که در حدود ۳۰ هزار سال قبل به زمین افتاد احتمالاً بزرگترین جرم آسمانی است که تاکنون در انگلیس رصد شده است.

“کالین پیلینگر”، استاد علوم سیاره ای دانشگاه “اوپن” در این خصوص توضیح داد: “این سنگ غول پیکر که در حدود ۱٫۶ متر و ۹۳ کیلوگرم وزن دارد احتمالاً در حدود ۲۰۰ سال قبل توسط باستان شناسی که در نزدیکی استونهیج کار می کرده کشف شده است.”

برپایه آگاهی های علمی، تنها گروهی از سنگهای فضایی می توانند تا این دوره طولانی زنده بمانند که در قطب جنوب سقوط کرده اند درحالی که سنگهای جدیدتر همانند نمونه با ارزش Tissint که به موزه لندن سپرده شد از بیابانهای آفریقا جمع می شوند.

اما این شهاب سنگ نه در بیابان و نه در قطب جنوب کشف شده بلکه در Lake House واقع در ویلتشایر انگلیس سقوط کرده است.

به گفته “پیلینگر” تنها توضیحی که می توان برای زنده ماندن این سنگ درانگلیس ارائه کرد این است که بریتانیا در حدود ۲۰ هزار سال قبل در عصر یخبندان بوده و همین مسئله موجب حفظ آن شده است.

به این شهاب سنگ “کندریت” گفته می شود. “کندریتها” گروهی از شهاب سنگهای اولیه ای هستند که به اعتقاد دانشمندان از باقیمانده های مواد نخستین سیارات نشأت گرفته اند. بیشتر شهاب سنگهایی که در زمین پیدا شده اند در این گروه جای می گیرند.
http://www.tabnak.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.