حملات شهاب سنگ

مدیر فروش خرداد 31, 1402 دیدگاه‌ها برای حملات شهاب سنگ بسته هستند
حملات شهاب سنگ

گروه اجتماعی تدبیر: کارشناسان علوم فضایی پیش بینی می کنند که احتمالا فضانوردانی که در آینده نزدیک به سیاره ماه سفر خواهند کرد با چالش هایی از جمله حملات “شهاب سنگ” ها مواجه شوند.

به گزارش “تدبیر”، خبرگزاری “صدای روسیه” با اشاره به چالش های احتمالی پیش روی فضانوردانی که قصد سفر به سیاره ماه را دارند می افزاید :”در این مورد احتمال جراحت جدی فضانوردان در سیاره ماه به دلیل اصابت شهاب سنگ ها وجود دارد. با این حال کارشناسان اظهار داشته اند که تحقیقات در مورد به حداقل رساندن خطرات ناشی از این موضوع ادامه دارد.”

خبرگزاری “صدای روسیه” در ادامه به بخشی از تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان اشاره می کند و در این مورد می افزاید :”در طول ۸ سال گذشته دانشمندان به طور مداوم وضعیت سطح سیاره ماه را بررسی کرده اند. هر شهاب سنگی که به سطح آن سیاره برخورد کرده از طریق تلسکوپ های مستقر بر روی سیاره زمین توسط پژوهشگران مشاهده شده است. در این میان بیش از ۳۰۰ مورد برخورد شهاب سنگی با سطج کره ماه گزارش شده است. عظیم ترین برخورد شهاب سنگی در سطح کره ماه در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی بود که در جریان آن شهاب سنگی ۴۰۰ کیلوگرمی با سرعت ۱۷ کیلومتر در ثانیه به سطح ماه برخورد کرد. دانشمندان گفته اند که انرژی ایجاد شده از این برخورد برابر با انرژی آزاد شده در نتیجه انفجار ۱۵ تن ماده شیمایی تریتول بوده است و حفره ای ۴۰ متری را در سطح سیاره ماه ایجاد کرده است.”
“صدای روسیه” در ادامه اشاره کرده که گرچه چنین رویدادهایی هر چند سال یکبار روی می دهند اما انتشار ذرات ریز در فضا نیز می توانند به فضانوردان آسیب برسانند. “ولادیمر سوردین” از دانشگاه دولیت مسکو در این باره معتقد است که ماموریت های بعدی فضانوردان باید با رعایت نکات ایمنی بیش تر انجام شوند.
http://www.tadbirkhabar.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.