دانشمندان برای اولین بار میدان الکتریکی نامرئی را در اطراف زمین شناسایی کردند

مدیر فروش شهریور 24, 1403 دیدگاه‌ها برای دانشمندان برای اولین بار میدان الکتریکی نامرئی را در اطراف زمین شناسایی کردند بسته هستند
دانشمندان برای اولین بار میدان الکتریکی نامرئی را در اطراف زمین شناسایی کردند

میدان دو قطبی، میدان الکتریکی است که برای اولین بار بیش از ۶۰ سال پیش به‌عنوان فرضیه مطرح شد. کشف آن نحوه مطالعه و درک رفتار و تکامل دنیای زیبا و پویای ما را تغییر خواهد داد.

«گلین کالیسون»، ستاره‌شناس مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا، می‌گوید: «هر سیاره دارای جو، باید میدان دوقطبی داشته باشد. اکنون که درنهایت آن را اندازه‌گیری کرده‌ایم، می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه این میدان سیاره ما و سایرین را در طول زمان شکل داده است.»

زمین فقط یک کره خاکی نیست که در فضا معلق باشد. اطراف آن را انواع میدان‌ها احاطه کرده‌اند. برای مثال میدان گرانش وجود دارد. ما چیز زیادی درمورد گرانش نمی‌دانیم، به‌خصوص اینکه چقدر در همه جا حضور و تأثیر دارد. اما می‌دانیم که بدون گرانش، سیاره‌ای نخواهیم داشت.

همچنین میدان مغناطیسی وجود دارد که توسط مواد رسانا در داخل زمین ایجاد می‌شود و انرژی جنبشی را به میدان مغناطیسی تبدیل می‌کند. این میدان از سیاره ما در مقابل اثرات باد و تشعشعات خورشیدی محافظت می‌کند و همچنین از آسیب به جو جلوگیری می‌کند.

در سال ۱۹۶۸، دانشمندان پدیده‌ای را توصیف کردند که تا عصر فضا نمی‌توانستیم متوجه آن شویم. فضاپیماهایی که بر فراز قطب‌های زمین پرواز می‌کردند، باد مافوق صوت متشکل از ذراتی را که از جو زمین فرار می‌کردند، شناسایی کردند. بهترین توضیح برای این موضوع وجود سومین میدان انرژی، یعنی میدان الکتریکی بود.

کالیسون در ویدئویی توضیح می‌دهد: «این میدان دوقطبی الکتریکی نامیده می‌شود و عامل هرج و مرج است. با گرانش مقابله می‌کند و ذرات را به فضا می‌برد. اما ما قبلا هرگز نتوانستیم آن را اندازه‌گیری کنیم، زیرا فناوری آن را نداشتیم. بنابراین، فضاپیمای موشکی استقامت را ساختیم تا به دنبال این نیروی نامرئی بزرگ بگردیم.»منبع: دیجیاتو

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.