آیا ما از دنباله‌دارهای تاریک آب می‌نوشیم؟

مدیر فروش مرداد 1, 1403 دیدگاه‌ها برای آیا ما از دنباله‌دارهای تاریک آب می‌نوشیم؟ بسته هستند
آیا ما از دنباله‌دارهای تاریک آب می‌نوشیم؟

به گزارش ایسنا و به نقل از سی تک دیلی، تحقیقات جدید نشان می‌دهد دنباله‌دارهایی که تا ۶۰ درصد اجرام نزدیک به زمین را تشکیل می‌دهند، ممکن است از کمربند سیارکی منشاء گرفته باشند. این دنباله دارها می‌توانند یخ زیرسطحی را حمل کنند و به‌طور بالقوه به تامین آب زمین کمک کنند.

این اجرام که ترکیبی از ویژگی‌های سیارک‌ها و دنباله‌دارها را دارا هستند، احتمالاً از کمربند سیارکی بین مشتری و مریخ آغاز شده‌اند. این تحقیق علاوه بر اینکه احتمال وجود یخ در زیر سطح سیارک‌ها را قوت می‌بخشد، نشان می‌دهد که این اجرام می‌توانند در انتقال یخ به درون منظومه شمسی نقش داشته باشند. احتمال می‌رود این دنباله‌دارها که در منظومه شمسی به دور خورشید می‌چرخند، حاوی یخ بوده‌اند و یکی از مسیرها برای رساندن آب به زمین باشند.

در واقع، ما نمی‌دانیم که آیا این دنباله دارهای تاریک آب را به زمین رسانده‌اند یا خیر. اما براساس این پژوهش انجام شده، مشخص شده است که سیارک‌ها نیز یک گزینه برای رساندن یخ از جایی در منظومه شمسی به محیط زمین هستند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که یک جرم بزرگ ممکن است از دنباله‌دارهایی از خانواده مشتری باشد، دنباله دارهایی که مدارشان آن‌ها را به سیاره مشتری نزدیک می‌کند.

نتایج این پژوهش به تازگی در مجله Icarus منتشر شده است.

منبع:www.isna.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.