بزرگترین شرکت‌های الماس جهان

مدیر فروش اسفند 13, 1401 دیدگاه‌ها برای بزرگترین شرکت‌های الماس جهان بسته هستند
بزرگترین شرکت‌های الماس جهان

الماس همواره از محبوب‌ترین و پرارزش‌ترین c جهان به‌شمار می‌آید.این محبوبیت تا حدی بود که بحران اقتصادی کشورها و مشکلات مالی نیز نتوانسته از محبوبیت الماس بکاهد و این جواهرگران‌بها همواره هواداران زیادی در سراسر جهان دارد.
در سراسر جهان تنها ۳۸ منبع الماس شناخته‌شده وجود دارد که بزرگترین این منابع، در مالکیت و یا تحت مدیریت پنج شرکت بزرگ الماس جهان می‌باشد.

الماس‌ها بعد از استخراج از معادن بر اساس کیفیت دسته‌بندی می‌شوند.پس از دسته‌بندی الماس‌ها، این جواهرات توسط شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده در حجم زیاد به تولیدکنندگان الماس و جواهرات سراسرجهان فروخته‌شده و یا از طریق ‌حراج به دست این صنعت‌گران می‌رسد.

در ایالات متحده به تنهایی درآمد این جواهر در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۴ میلیارد دلار برآورد شده‌است.برای بیش از یکصد سال شرکت “دبیرز” انحصار استخراج از معادن و فروش الماس را در دست داشت.

قیمت الماس جهان نیز توسط این شرکت کنترل می‌شد، اما این انحصار در سال ۲۰۰۰ و زمانی که تولیدکنندگانی از کانادا، روسیه و استرالیا تصمیم به فروش الماس استخراجی خود به طورمستقیم به صنعت‌گران گرفتند، شکسته‌شد.در ادامه بزرگترین شرکت‌های الماس جهان براساس درآمد سال ۲۰۱۲ آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند:

۱.دبیرز: موسسه الماس ۱۲۵ ساله با ۶.۱ میلیارد دلار درآمد

این شرکت برای ۱۲۵ سال رهبر تولید و خرده‌فروشی الماس جهان بوده‌است.این شرکت توانسته با فعالیت در ۱۵ معدن در چهار کشور جهان؛ عنوان بزرگترین شرکت الماس جهان را کسب کند.

شرکت دبیرز سرمایه‌گذاری ۵۰/۵۰ در معادن دولت بوتسوانا دارد.این شرکت در کانادا و نامیبیا که عمدتا معادن آن در زیرآب یا در شهرهای ساحلی‌است، نیز سرمایه‌گذاری کرده‌است.همچنین نمایندگی‌های شرکت دبیرز در جنوب آمریکا نیز واقع شده‌اند که در این مکان با سهم ۲۶/۷۴ مشارکت دارند.

الماس‌های دسته‌بندی‌شده این شرکت ده‌بار در سال به لندن، کیمبرلی و آفریقای جنوبی فروخته می‌شود.این شرکت بزرگ اکنون بیش از ۵۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد.

۲.الرورسا: رقیب روسی دبیرز با ۴.۴ میلیارددلار درآمد

این شرکت یکی از شرکت‌هایی است که پس از کشف میدان الماس در سال ۲۰۰۷ به رقیبی قوی برای شرکت دبیرز تبدیل شد.این منبع جدید الماس براساس تخمین‌ها ۳.۵ میلیارد دلار الماس در درون خود دارد که به‌طور انحصاری توسط الرورسا استخراج می‌شود.

مقراین شرکت در یاکوتسک سیبری واقع شده‌است.این شرکت الماس خود را از نه میدان اصلی بعلاوه ۱۰ معدن آبرفتی تامین می‌کند.

الرورسا همچنین دارای سهم ۳۲درصدی از معدن کاتوکا در آنگولا می‌باشد.

به گزارش طلا نیوز به نقل از تراز، روسیه دومین تولید‌کننده بزرگ الماس جهان است و شرکت الرورسا نیز ۹۴ درصد از کل الماس این کشور را تولید می‌کند.در سال ۲۰۱۲ این شرکت توانایی تولید ۳۴.۵ میلیون قیراط الماس را داشت که این رقم برابر با بیشترین میزان تولید در سال ۲۰۱۲ بود.

۳.ریوتینتو: یک معدن چندملیتی با درآمد بیش از ۴ میلیارد دلار از فعالیت در بازار پنج قاره جهان.

این شرکت چندملیتی انگلیسی-‌استرالیایی در سال ۱۸۷۳ تاسیس شد.قدیمی‌ترین معدن این شرکت، معدن آرگیل در استرالیای غربی می‌باشد که یکی از اصلی‌ترین منابع الماس صورتی جهان به‌شمار می‌رود.

دومین معدن آن نیز دیاویک است که این شرکت صاحب ۶۰درصد آن می‌باشد.اگرچه ذخایر سنگ این معدن کم‌تر است اما الماس‌های باکیفیت‌تری از معدن دیاویک استخراج می‌شود، برای مثال سالانه از این معدن تا بیش از ۹ میلیون قیراط الماس با کیفیت تولید می‌شود.

سومین معدن این شرکت، معدن مورووا در زیمباوه با مالکیت ۷۸ درصد می‌باشد.این معدن تولید کمتری نسبت به دیگر معادن شرکت دارد و تنها ۲۰۰۰۰۰ قیراط در سال تولید دارد.

در مجموع الماس‌های تولیدی سه معدن شرکت ریوتینتو، سالانه ۲۰ درصد از الماس‌های بازار را تشکیل می‌دهد.
http://www.talanews.com/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.