چین جستجو برای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت را به ماموریت های خود اضافه کرد

مدیر فروش دی 9, 1401 دیدگاه‌ها برای چین جستجو برای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت را به ماموریت های خود اضافه کرد بسته هستند
چین جستجو برای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت را به ماموریت های خود اضافه کرد

ماموریت‌های فضایی مربوط به آکادمی علوم چین شامل جستجو برای سیارات فراخورشیدی قابل سکونت نیز خواهد بود که احتمالاً از سال ۲۰۲۶ آغاز می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد ماموریت های مربوط به جستجوی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت را نیز به ماموریت های فضایی خود اضافه کند. احتمالا حدود ۲ ماموریت از بین سیزده ماموریت پیشنهاد شده با عنوان پروژه ای به نام SPP III طی سالهای ۲۶ تا ۲۰۳۰ انجام شود.

یکی از مهمترین ماموریت های چین مربوط به ماهواره ای به نام Earth 2.0 است که در این ماموریت هفت تلسکوپ طراحی شده به وسیله آن به مدار حمل خواهند شد. ۶ تلسکوپ از این ۷ تلسکوپ وظیفه بررسی صورت فلکی ماکیان و شلیاق را برعهده دارند. همچنین وظیفه پیدا کردن سیاره های فراخورشیدی همراه با تشخیص افت درخشندگی ستاره ها برعهده این ۶ تلسکوپ اصلی خواهد بود.

هفتمین تلسکوپ نیز شامل یک تلسکوپ ریز لنز گرانشی است که قادر است سیارات سرکش بدون هیچ گونه ستاره ای را پیدا کند و یا به دنبال سیاره هایی از سیارات فراخورشیدی در حال چرخش دور از ستاره خود خواهد بود. کل ماموریت های پیشنهادی توسط آکادمی علوم چین بر مبنای بودجه مورد نیاز، سطح آماده بودن فناوری ها و یا سرعت تولید فناوری ها تا سال ۲۰۲۶ ارزیابی و عملی خواهند شد.

منبع : techna.news

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.