یونجه اولین گیاهی است که می‌توانیم در مریخ بکاریم

مدیر فروش آذر 3, 1401 دیدگاه‌ها برای یونجه اولین گیاهی است که می‌توانیم در مریخ بکاریم بسته هستند
یونجه اولین گیاهی است که می‌توانیم در مریخ بکاریم

هنگامی که بر همه چالش‌های مربوط به رسیدن به مریخ غلبه کنیم، باید چگونگی ایجاد حیات پایدار در آنجا را نیز بیابیم و کشت محصولات غذایی بخش عمده‌ای از این هدف را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌آلرت، اگر تلاش‌های مت دیمون (Matt Damon) در فیلم مریخی را دیده باشید، می‌دانید که کشت محصولات زراعی در سیاره سرخ از نظر تئوری امکان‌پذیر است و این احتمالی است که توسط آزمایش‌های ناسا پشتیبانی می‌شود.

با این حال این امر چندان ساده نیست. شن و غبار نه تنها فاقد مواد آلی و میکروب‌های مفید هستند، بلکه مملو از نمک‌ها و مواد معدنی هستند که بقای بیشتر گیاهان را با دشواری همراه می‌کنند.

اکنون مطالعه‌ای جدید راهی رو به جلو را نمایش می‌دهد و آن یونجه است. محققان دریافتند که این محصول علوفه‌ای می‌تواند در خاک‌های آتشفشانی سخت مشابه خاکی که مریخ را می‌پوشاند، زنده بماند و سپس می‌توان به عنوان کود برای رشد مواد غذایی مانند شلغم، تربچه و کاهو از آن استفاده کرد.

محققان در مقاله منتشر شده خود می‌نویسند: کم بودن مواد مغذی در خاک مریخ و شوری زیاد آب این سیاره، آن را برای استفاده مستقیم برای کشت محصولات غذایی نامناسب می‌کند.

منبع : www.isna.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.