موجودات فرازمینی احتمالا از کهکشان راه شیری و زمین بازدید کرده‌اند

مدیر فروش مهر 11, 1401 دیدگاه‌ها برای موجودات فرازمینی احتمالا از کهکشان راه شیری و زمین بازدید کرده‌اند بسته هستند
موجودات فرازمینی احتمالا از کهکشان راه شیری و زمین بازدید کرده‌اند

براساس یک مطالعه جدید دانشمندان ادعا می‌کنند که موجودات فرازمینی قبلاً از کهکشان راه شیری و زمین بازدید کرده‌اند. ما درباره آن مطمئن نیستیم زیرا آنها طی ۱۰ میلیون سال گذشته از ما بازدید نکرده‌اند.

به گزارش علمی‌ها و به نقل از sciencealert، این پژوهش کهدر نشر اخترشناسی منتشر شده بیان می‌دارد که موجودات فرازمینی هوشمند می‌توانند وقت خود را با اکتشاف کهکشان‌ها گذرانده و با استفاده از سیستم‌ حرکت ستار‌ه‌ای، در فضا آسان‌تر سفر کنند.

این پژوهش پاسخی جدید به سؤالی است که تحت عنوان پارادوکس فرمی (Fermi Paradox) شناخته می‌شود، این پارادوکس می‌پرسد که چرا ما علائم هوش فرازمینی را تاکنون کشف نکرده‌ایم. این پارادوکس اولین بار توسط فیزیکدان انریکو فرمی (Enrico Fermi) در سال ۱۹۵۰ مطرح شد، که پرسید: همه کجا هستند؟ فرمی امکان سفر میان ستاره‌ای را زیر سوال برد اما از آن زمان، سوال او درباره وجود موجودات فرازمینی شک و تردید ایجاد کرده است.

اخترفیزیکدان مایکل هارت (Michael Hart) این سؤال را بطور رسمی مورد بررسی قرار داده و در مقاله‌ای در سال ۱۹۷۵ اظهار داشت: از آنجایی که کهکشان راه شیری ۱۳٫۶ میلیارد راه شیری شکل گرفته است موجودات فرازمینی فرصت زیادی برا سلطه بر این کهکشان داشته‌اند، اما ما آنها را ندیده‌ایم. هارت نتیجه گرفت که نباید تمدن‌های پیشرفته دیگری در کهکشان ما وجود داشته باشند.

تحقیق جدید دیدگاه متفاوتی در مورد این سؤال ارائه می‌دهد و می‌گوید:بیگانگان فضایی ممکن است فقط وقت خود را گذرانده و استراتژیک باشند. جاناتان کارول-نلن‌بک (Jonathan Carroll-Nellenback) سرپرست و نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: اگر هنگام حل مسئله سفر میان ستاره‌ای حرکت ستاره‌ها را به حساب نمی‌آورید، اساساً یکی از دو راه حل برای شما باقی می‌ماند. یا هیچ کس سیاره خود را ترک نمی‌کند، یا ما تنها تمدن پیشرفته در کهکشان هستیم.

کارول-نلن‌بک خاطر نشان می‌کند: ستاره‌ها (و سیارات اطراف آنها) به دور مرکز کهکشان در مسیرهای مختلف با سرعت‌های مختلف گردش می‌کنند. همانطور که آنها به مسیر خود ادامه می‌دهند، از کنار هم عبور می‌کنند. بنابراین بیگانگان فضایی می‌توانند در سیاره خود منتظر بمانند تا مقصد بعدی آنها در مسیرشان قرار گیرد. در این حالت بیشتر از آنچه هارت پیش‌بینی کرده بود طول می‌کشد تا بیگانگان فضایی از میان ستاره‌‌ها سفر کنند. بنابراین ممکن است آنها هنوز به ما نرسیده باشند یا شاید مدت‌ها قبل از تکامل انسان‌ها از زمین بازدید کرده‌اند.

منبع : elmiha.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.