سنگ جواهر لعل آلماندیت و ایده های طراحی جواهر و نگهداری آن

مدیر فروش آبان 27, 1401 دیدگاه‌ها برای سنگ جواهر لعل آلماندیت و ایده های طراحی جواهر و نگهداری آن بسته هستند

سنگ جواهر لعل آلماندیت و ایده های طراحی جواهر

لعل آلماندیت در انواع جواهرات کاربرد داشته و برای هر طراحی مناسب هستند. آنها سختی، زیبایی و دوام خوبی دارند که به این ترتیب به گزینه ی اول کاربرد در حلقه ها، دستبند، سنجاق و مهره تبدیل می شوند. لعل ها اغلب قیمت مناسبی دارند بنابراین تنها گونه های کمیاب آن گران قیمت هستند. در میان سنگ های قرمز و جواهرات سنگی قرمز رنگ، لعل های آلماندیت و پیرپ مشهورترین گونه های به کار رفته در جواهرات امروزی هستند.

نکته: سنگ های جواهر باید بر حسب اندازه خریداری شوند و نه وزن قیراط. سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند. برخی از سنگ ها بر اساس وزن بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر از الماس هستند.

نگهداری و شستشوی سنگ جواهر لعل آلماندیت

سنگ جواهر لعل به وسیله ی آب گرم و صابون ملایم شسته شده و با دستمال نرم یا برس نرم پاک می شوند. پس از پاک کردن، باید به خوبی در آب گرم یا دمای اتاق شسته شوند تا آثار باقیمانده ی صابون نیز از بین رود. لعل ها نباید در معرض گرمای شدید قرار گیرند، زیرا تغییر دمای شدید باعث شکستگی آنها خواهد شد.

بیشتر سنگ ها به جز لعل دمانتوید بدون نیاز به شوینده های قوی شسته می شوند، اما در هر صورت مستلزم رعایت احتیاط هستند. سنگ های لعل باید با بخار تمیز شده و آنها را از قرارگیری در معرض مواد شیمیایی همچون هیدروفلوریک اسید دور بدارید زیرا سبب آسیب دیدگی ها جدی در سنگ خواهد شد.https://javahersazi.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.