سنگ جواهر امولیت و ایده های طراحی جواهر و نگهداری آن

مدیر فروش آبان 20, 1401 دیدگاه‌ها برای سنگ جواهر امولیت و ایده های طراحی جواهر و نگهداری آن بسته هستند
سنگ جواهر امولیت و ایده های طراحی جواهر و نگهداری آن

سنگ جواهر امولیت و ایده های طراحی جواهر

ذخایر امولیت بسیار کمیاب بوده و تنها ۵۰٪ از آنها مناسب جواهرات هستند. سنگهای امولیت برای مدت زمان بسیار طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند. امولیت معمولا به شکل آزاد و بر روی نقره یا طلا مورد استفاده واقع می شود.
رنگ ها با بلورهای شفاف مانند لعل بدخشان بیشتر مورد توجه هستند.اگرچه امولیت معمولا به شکل دوتایی و سه تایی لایه گذاری می شود، اما هنوز هم شکننده است. بنابراین، امولیت بیشترین کاربرد را در آویز، گوشواره یا سنجاق دارد.

سنگ های جواهر امولیت را تنها زمانی که به صورت سه تایی لایه گذاری شده اند، می توان بر روی حلقه استفاده نمود. لعل بدخشان مشهورترین سنگ برای ساخت حلقه های جواهر سه تایی است.
از آنجایی که کانادا منبع اصلی تولید و تجارت جواهرات امولیت است، هنرمندان جواهرات امولیت را به بازدیدکنندگان پارک ملی Banff عرضه می نمایند.
امولیت در ایالات متحده در میان قبیله ی Zuni و دیگر هنرمندان بومی آنریکا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

نکته: سنگ های جواهر باید بر حسب اندازه خریداری شوند و نه وزن قیراط. سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متفاوت هستند. برخی از سنگ ها بر اساس وزن بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر از الماس هستند.

نگهداری و شستشوی امولیت

مانند همه ی سنگ های جواهر ارگانیک، مراقبت از آمونولیت نیاز به توجه بیشتری دارد.
امولیت را می توان با استفاده از آب گرم و یک پارچه ی نرم تمیز کرد. در صورت لزوم، می توان از صابون یا شوینده ی ملایم استفاده نمود، اما استفاده از مواد شیمیایی قوی، از جمله سفید کننده، عطر و اسپری مو توصیه نمی شود.
گرما و اسید بیش از حد می تواند ثبات و انعطاف پذیری سنگ را تضعیف نماید.
اگرچه پایداری سه تایی ها بیشتر است، مراقبت از همه ی امولیت ها باید به یک اندازه باشد.
از ضربه های شدید جدا اجتناب کنید، زیرا سبب آسیب به لایه های دوتایی و سه تایی خواهد شد.
امولیت باید به طور جداگانه از سایر سنگ ها نگهداری شود، زیرا به راحتی توسط جواهرات دیگر خراشیده می شود. کیسه ی ابریشمی، پارچه ی نرم یا جعبه ی مخملی مناسب نگهداری جواهرات امولیت هستند.https://javahersazi.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.