روش های تشخیص زمرد سبز و آمتیس اصل از تقلبی

مدیر فروش مهر 30, 1401 دیدگاه‌ها برای روش های تشخیص زمرد سبز و آمتیس اصل از تقلبی بسته هستند
روش های تشخیص زمرد سبز و آمتیس اصل از تقلبی

زمرد سبز

میتوان گفت تشخیص اصل بودن یا نبودن زمرد کمی سخت است.روی سطح این سنگ در صورت اصل بودن میتوان عیوب و نواقصی مشاهده کرد بنابراین روی آن به دنبال سطوح ناهموار، حفره ، خراشیدگی بگردید.

رنگ هم میتواند به شما کمک کند. بیشتر افراد فکر میکنند بهترین زمردها از معادن کلمبیا استخراج میشود.

زمردهای با ارزش زیادی در بازار وجود دارد اما در معادن دیگری یافت میشود مانند زامبیا، برزیل و افغانستان. دانستن این نکته ضروری ست که زمردهایی که از کلمبیا می آید، رنگ سبز آن با سایر زمردهای سبز متفاوت است.

سنگ های کلمبیا رنگ سبز- آبی دارند و هاله ای سبز مایل به زرد دارند و رنگ آن کاملا با زمردهای تقلبی که رنگی کاملا سبز دارند، متفاوت است.اگر زمرد موردنظر سبز روشن بود، احتمالا تقلبی ست.

آمتیس

یکی دیگر از سنگ های محبوب، آمتیس است. معمولا این سنگ ها تقلبی نیستند چون قیمت بالایی ندارند با این حال ممکن است نمونه های تقلبی هم در بازار موجود باشد واگر میخواهید این سنگ را خریداری کنید باید بتوانید نمونه اصل از تقلبی را تشخیص دهید.مانند مروارید، با در دست گرفتن آمتیس میتوانید بگویید سنگ اصل هست یا خیر.

دقت کنید قبل از اینکه سنگ را لمس کنید، در دست شخص دیگری نبوده باشد.وقتی ان را در دست میگیرید با خنک باشد و این خنکی را تا چند ثانیه حس کنید تا زمانی که با گرمای بدن شما گرم شود.اگر به محض اینکه آن را در دست گرفتید، گرم بود احتمالا تقلبی ست یکی از روش های دیگر، تست سختی ان است، آمتیس سخت و محکم است و به سختی خش برمیدارد.

یک راه دیگر این است که سعی کنید با سنگ روی شیشه خط بیندازید اگر خش افتاد سنگ واقعی ست. اگر بخواهید با آمتیس روی شیشه خط بیندازید یک رد سفید به جا میماند.https://javahersazi.com

 

 

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.