تشخیص آکسینیت و خاستگاه و رنگ آن

مدیر فروش مهر 8, 1401 دیدگاه‌ها برای تشخیص آکسینیت و خاستگاه و رنگ آن بسته هستند

تشخیص آکسینیت

آکسینیت سنگ جواهری چند رنگ است که به راحتی توسط رنگ های متفاوت که از زوایای مختلف قابل مشاهده است، تشخیص داده می شود. گرچه این به معنای واقعی «تغییر رنگ» نیست، اما در برخی مواقع به این شکل مشاهده می شود. آکسینیت قهوه ای طلایی در برخی مواقع شبیه به کوارتز دودی است، اما چند رنگی نبودن کوارتز دودی وجه تمایز آنها خواهد بود. آندالسیت و باریت ظاهری شبیه به آکسینیت دارند و گارنت هسونیت، کریسوبریل، توپاز و تورمالین با ته مایه ی زرد رنگ برخی مواقع از آکسینیت قابل تشخیص نیستند. با این وجود آکسینیت رنگ متمایزی دارد و به این ترتیب به راحتی قابل تشخیص می باشد.

خاستگاه و منابع سنگ جواهر آکسینیت

منابع آکسینیت برزیل، فرانسه، مکزیک، ایالات متحده( به خصوص باجای کالیفرنیا)، سریلانکا، روسیه، پاکستان و تانزانیا می باشد. سنگ جواهر آکسینیت در حفره های گرانیت تولید شده و شکل می گیرد.

خرید و تشخیص ارزش سنگ جواهر آکسینیت

رنگ آکسینیت

آکسینیت جواهری چند رنگ است، و این یعنی با توجه به زاویه ی دید و نور به رنگ های مختلفی قابل مشاهده است. گونه های متفاوتی از آکسینیت وجود دارد، اما اغلب به رنگ قهوه ای طلایی روشن یا قهوه ای مایل به قرمز یافت می شود. سایر رنگ های آن یاسی، بنفش، قهوه ای، سیاه و آبی کمرنگ تا خاکستری و همچنین زرد-نارنجی می باشد.https://javahersazi.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.