پنس جواهرشناسی

مدیر فروش آذر 23, 1392 دیدگاه‌ها برای پنس جواهرشناسی بسته هستند
پنس جواهرشناسی

پنس جواهرشناسی یا Tweezers یکی از ساده‌ترین ودر عین حال مهم‌ترین ابزارهای جواهرشناسی است که هر جواهرشناس باید طریقه‌ی صحیح استفاده از آن را بداند و همیشه آن را به همراه داشته باشد، جواهرات و سنگ‌های قیمتی همیشه باید با استفاده از پنس نگه داشته شوند و سپس مطالعه شوند.
ledloupe پنس جواهرشناسی

مشخصاتی که یک پنس جواهرشناسی باید دارا باشد از جمله موارد زیر است :

۱- باید از استیل باشد، در مواردی که ما می‌خواهیم وزن در آب جواهرات را برای به‌دست آوردن جرم حجمی یا چگالی جواهرات بررسی کنیم پنس جواهرشناسی با آب در تماس خواهد بود و برای ایمن بودن پنس از زنگ زدن باید پنس ما از جنس استیل باشد.

۲- بهتر است رنگ پنس جواهرشناسی ما مشکی باشد، این خاصیت باعث می‌شود نوری که در محیط آزمایشگاه داریم و به پنس می‌خورد بازتاب نکند و در تصمیم گیری ما در مورد جواهرات و خصوصا در مرحله‌ی درجه‌بندی آن‌ها تاثیر منفی نداشته باشد.

۳- صیقلی نباشد.

۴- از رنگ‌های برنز با برنجی نباشد، چون رنگ زرد Ruby یا همان یاقوت را تیره‌تر نشان می‌دهد.

۵- به‌تر است شیاردار باشد، شیاردار بودن پنس جواهرشناسی باعث می‌شود راحت‌تر بتوانیم سنگ جواهر مورد بررسی را نگه داریم.

موارد گفته شده در بالا موارد کلی برای پنس‌های جواهرشناسی هستند، البته انواع و اقسام پنس‌های مختلف دیگری هم در دسترس هستند که برای راحتی بیش‌تر کار طراحی شده‌اند به عنوان مثال پنس‌هایی که بر روی آن‌ها لوپ نصب شده است یا پنس‌های مخصوص جواهرات خاص، مثلا پنس مخصوص الماس یا پنس مخصوص مروارید و … که در ادامه تصاویر تعدادی از انواع این پنس‌ها را قرار می‌دهم.

57.0620 150×150 پنس جواهرشناسی 57.1582 150×150 پنس جواهرشناسی 57.0984 150×150 پنس جواهرشناسی

منبع:

http://blog.naimi.ir/tweezers

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.