۱۰شی غیرسیاره‌ای در منظومه شمسی

مدیر فروش اسفند 15, 1400 دیدگاه‌ها برای ۱۰شی غیرسیاره‌ای در منظومه شمسی بسته هستند
۱۰شی غیرسیاره‌ای در منظومه شمسی

منظومه شمسی ما علاوه بر سیارات اشیاء دیگری نظیر سیارک ۲۴۳ Ida با یک قمر کوچک، آیو، میماس، پلوتو، گانیمد، هایپریون و سرس را دارد که بسیار شگفت انگیز هستند.

به گزارش تاپ دیجیت و به نقل از لیست ورس، هیچ شکی وجود ندارد که فضا جای فوق العاده‌ای است. اما چیزهای جالبی فراتر از سیستم منظومه شمسی ما در اعماق فضا وجود دارد، با این وجود منظومه شمسی ما بسیار حیرت انگیز است. ۸ سیاره و چندین قمر خسته کننده در اطراف آنها و خورشید، آیا این همه اشیاء منظومه است یا چیزهای دیگری هم هستند. در اینجا ۱۰ شی غیرسیاره‌ای موجود در منظومه شمسی را بررسی می‌کنیم.
۱۰- سیارکی با قمر خود

۱۰ شی غیرسیاره ای در منظومه شمسی

منطق می‌گوید که هر چیز کوچکتر از یک سیاره، کشش گرانشی برای نگه داشتن قمر نخواهد داشت، اما این همیشه درست نیست. ۲۴۳ Ida سیارکی که تنها ۳۰ کیلومتر طول دارد در حالی که یک قمر کوچک با مساحت ۱٫۶ کیلومتر در اطراف آن قرار دارد. این اولین سیستم دوتایی از سیارک‌ها در منظومه ما است اما وقتی دانشمندان به تصاویر واضح و روشن منظومه شمسی نگاه کردند بیش از دوجین سیارک دوتایی کشف کردند.
۹- آیو

۱۰ شی غیرسیاره ای در منظومه شمسی

اگر تا به حال دنبال دنیایی بوده‌اید که جهنم را به شما یادآوری کند، آن دنیا قمر آیو (io) خواهد بود. آیو یکی از قمرهای گالیله‌ای مشتری بوده و دارای بیشترین تعداد آتشفشان در کل منظومه شمسی است. این فرآیند زمین شناختی از نیروهای شدید جزر و مد بین آیو و مشتری ناشی می‌شود که به طور مداوم در حال انجام است.

فوران‌های آیو می‌تواند بسیار زیاد باشد، به طوری که فوارنی به اندازه بیش از ۳۰ کیلومتر مربع از مواد آتشفشانی از فضا دیده می‌‌شود. مسیر چرخشی آیو بر میدان مغناطیس مشتری تاثیر گذاشته و باعث می‌شود که در قسمت بالایی لایه‌های مشتری برق تولید شود که بصورت رعدوبرق‌های شدید در آن لایه‌ها مشاهده می‌شود.

اما فکر نکنید که این تعامل بر روی مشتری تاثیر بد می‌گذارد؛ کمربندهای مغناطیسی مشتری در هر ثانیه بر ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد آیو تاثیر می‌گذارد. این اثر افزایشی سوپرشارژ مغناطیس جو مشتری به طور موثر سبب دو برابر شدن فوران‌های آیو می‌شود.
https://topdigit.ir/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.