کشف سیاهچاله مرموزی که طبق نظریه نسبیت انیشتین نباید وجود داشته باشد

مدیر فروش آذر 13, 1398 دیدگاه‌ها برای کشف سیاهچاله مرموزی که طبق نظریه نسبیت انیشتین نباید وجود داشته باشد بسته هستند
کشف سیاهچاله مرموزی که طبق نظریه نسبیت انیشتین نباید وجود داشته باشد

یک سیاهچاله مرموز که توسط قرص برافزایشی نازک از گازها و ذرات گرد و غبار احاطه شده است در حالی که اخترشناسان ادعا میکنند نباید وجود داشته باشد، در قلب یک کهکشان مارپیچی کشف شد.

به گزارش تاپ دیجیت و به نقل از دیلی میل، NGC 3147 با فاصله که با فاصله حدود ۱۳۰ میلیون سال نوری و در صورت فلکی اژدها (Draco) قرار دارد به وسیله تلسکوپ فضایی هابل کشف شد. طبق نظریه نسبیت اینشتین این ابر سیاهچاله که حدود ۲۵۰ میلیون برابر خورشید وزن دارد، نباید قرصی از مواد حول محور خود باشد.

به گفته محققان این سیاهچاله اکنون در مرحله گرسنگی است زیرا در اطراف آن موادی برای تغذیه وجود ندارد، از اینرو نباید قرص برافزایشی داشته باشد. در عوض نوری که از مرکز کهکشان NGC 3147 منتشر میشود، رفتار ابرسیاهچالههای در مرکز کهکشانهای بسیار فعالتر را نشان میدهد.

دیسک چرخان از مواد در اطراف سیاهچاله یک فرصت منحصربهفرد برای آزمایش نظریه نسبیت آلبرت انیشتین فراهم میکند. طبق نظریههای نسبیت انیشتین، شدت میدان گرانشی در اطراف سیاهچاله به اندازهای شدید است که نور منتشر شده از دیسکی از گازها، اصلاح میشود.

استفان بیانچی (Stefano Bianchi) نخستین نویسنده این مطالعه از دانشگاه رم تار در ایتالیا میگوید: این نگاه جذاب به دیسکی از مواد نزدیک به سیاهچاله است، دیسک آنقدر به سیاهچاله نزدیک است که سرعت و شدت قطبهای گرانشی بر نحوه مشاهده فتونهای نوری که ما میبینیم تاثیر میگذارند.
https://topdigit.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.