شهاب سنگ معروف به نراق بازگشت

مدیر فروش آذر 11, 1392 دیدگاه‌ها برای شهاب سنگ معروف به نراق بازگشت بسته هستند
شهاب سنگ معروف به نراق بازگشت

به گزارش اراده ملی ،این شهاب سنگ که درسال1353 به شهر نراق برخورد کرد ،حالا دوباره به این شهر بازگشت.

شهاب سنگ معروف در زمان برخورد به زمین،برای تحقیق به دانشگاه آخن آلمان ارسال شدو حالا ،پس از39 سال دوباره به نراق برگردانده وتحویل شهردارنراق شد تا دردبستان معصومی ،محل فرود اولیه اش نگهداری شود.

شهردارنراق گفت:مسئولان این شهر پس از هفت سال پیگیری، موفق به بازگرداندن شهاب سنگ معروف به نراق شدند.

مرادی افزود: این شهاب سنگ به همراه مقالات تحقیقاتی که دردانشگاه های مختلف روی آن انجام شده است در محل فرود اولیه اش درآزمایشگاه دبستان معصومی نراق نگهداری خواهد شد و درمعرض دید علاقمندان ومحققان قرارخواهدگرفت.

دکترایرج عشقی محقق دانشگاه آخن آلمان که کار تحقیق بر روی این شهاب سنگ رابرعهده داشته ودهها مقاله دراین زمینه ارائه کرده است گفت : شهاب سنگ نراق که جنس آن از سیلیس است 13میلیون و700هزار سال پیش از سنگ مادر جداشد وپس از سرگردانی درفضاو حرکت در28 مرداد1353 به دبستان معصومی این شهر برخوردکرد.

شهاب سنگ معروف نراق سال 53 نزدیک غروب در سقف دبستان معصومی که در آن زمان در حال ساخت بود سقوط کرد و باعث تخریب سقف سالن این مجموعه شد.

کارگران حاضر در محل این سنگ گداخته و سیاه را برداشته و از محل خارج کردند که با پیگیری دستگاه های مربوط قسمتی از سنگ به وزن 2 کیلو و900 گرم کشف وبرای تحقیقات بیشتر به دانشگاه آخن آلمان ارسال شد.
http://eirib.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.