تا چه اندازه برخورد شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC۴ به زمین جدی است؟

مدیر فروش تیر 8, 1398 دیدگاه‌ها برای تا چه اندازه برخورد شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC۴ به زمین جدی است؟ بسته هستند
تا چه اندازه برخورد شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC۴ به زمین جدی است؟

برخی رسانه ها اعلام کرده اند در ماه اکتبر قرار است. شهاب سنگی با زمین برخورد کند، که عواقب فاجعه باری به همراه خواهد داشت!

شهاب سنگ مورد نظر «۲۰۱۲ TC۴» نام دارد. که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ رویت شد. کیهان شناسان از آن زمان تا کنون مدار این شهاب سنگ را زیر نظر گرفته و با مطالعات انجام شده اندازه و مسیر تقریبی آن را مشخص کرده اند.

اخترشناسان اندازه قطر ۲۰۱۲ TC۴ را بین ۱۲ تا ۴۰ متر اعلام کرده اند. اگر پیش بینی ها درست باشد برخورد چنین شی آسمانی به زمین می تواند کشتار وسیعی برجای بگذارد.

شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC4
برخورد احتمالی شهاب سنگ ۲۰۱۲ TC۴به زمین

در ابتدا که این سنگ آسمانی کشف شد. خبری از احتمال برخورد آن به زمین نبود. و برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ بود که مساله برخورد «۲۰۱۲ TC۴» به زمین خبر ساز شد!

با اطلاعات موجود؛ واقعی بودن شهاب سنگ ذکر شده تایید می شود. و این امر باعث شده تا عده ای از منجمان نظریه برخورد، آن با زمین را مطرح سازند.

اخترشناسان و فیزیکدانان می گویند: احتمال برخورد «۲۰۱۲ TC۴» با زمین تا سال ۲۰۲۰ صفر است! و فعلا جای نگرانی نیست. اما نام این شهاب سنگ در لیست سنگ های آسمانی تهدید کننده زمین دیده می شود. امید است با فناوری های آینده بشود از برخورد این نوع اجرام آسمانی به زمین جلوگیری کرد.

بعنوان مثال ایده هایی مانند منفجر کردن یک شهاب سنگ در فضا توسط موشک! تکه تکه شدن یک جرم آسمانی می تواند از بروز خسارات احتمالی برخورد با زمین پیش گیری کند.

و یا بتوان مسیر حرکت این نوع اجرام سرگردان را تغییر داد. با راهکارهایی اینچنین در آینده زمینی امن تر خواهیم داشت.

قبلا هم زمین تجربه هایی از برخورد شهاب سنگ ها دارد. یکی از این فجایع در چلیابینسک روسیه روی داد که برخورد شهاب سنگی با قطر ۱۰ متر باعث ویرانی و خسارات جدی شد. در این حادثه حدود ۱۶۱۳ نفر آسیب دیدند و خسارات وارده حدود ۸ میلیون دلار برآورد شد.

با تهدید های اینچنین زمین تا چه حدی برای انسان امن است؟
http://www.xeer.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.