ارزش اقتصادی شهاب‌ سنگ‌ ها

مدیر فروش تیر 3, 1398 دیدگاه‌ها برای ارزش اقتصادی شهاب‌ سنگ‌ ها بسته هستند
ارزش اقتصادی شهاب‌ سنگ‌ ها

شب، آرامش کویر یا مناطق خالی از سکنه و نگریستن به آسمان نیلی که هر از گاهی، یک شهاب‌ سنگ از خود ردی نورانی باقی می‌گذارد، از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که بسیاری از انسان‌ها را به خود فرامی‌خواند.

بسیاری از علاقه‌مندان به این زیبایی خیره‌کننده، برای تماشای آن رنج سفر را به جان می‌خرند. با این حال، شهاب‌ سنگ‌ ها فقط زیبا نیستند، بلکه برخی از آنها ارزش معدنی و علمی زیادی برای بخش معدن جهان دارند.
شهاب‌ سنگ‌ هایی که با زمین برخورد می‌کنند، می‌توانند حاوی عناصر نادری باشند که در سطح زمین به ندرت یافت شده و ارزش اقتصادی بالایی دارند. علاوه بر این موضوع، بررسی و مطالعه روی این اجرام آسمانی می‌تواند باعث افزایش سطح دانش انسان از زمین و آسمان شده و معدنکاری فضایی را در سال‌های آینده تسهیل کند. در کنار این مزایا، گاهی برخورد یک شهاب‌ سنگ می‌تواند اثرات مثبت یا منفی قابل‌توجهی بر ذخایر معدنی کشورها هم داشته باشد. شاید بتوان شهاب سنگ‌ها را سفرایی از فضا دانست که مواد معدنی موجود در سیارات و سیارک‌ها را به ما معرفی می‌کند. بی‌دلیل نیست که اوباما چند روز پیش، لایحه فعالیت معدنی شرکت‌های امریکایی در فضا را امضا کرد.!

شهاب‌ سنگ‌ ها، راهی به سمت فضا
سیارک‌های موجود در کمربند سیارک‌ها حاوی مواد معدنی بسیار زیادی می‌باشند. براساس یک تخمین علمی، ارزش تمام مواد معدنی موجود در کمربند سیارک‌ها برای هر انسان روی زمین معادل ۱۰۰ میلیارد دلار است. البته شکی نیست که استخراج این معادن درحال‌حاضر بیش از این هزینه دارد. شهاب‌سنگ‌هایی هم که به زمین سقوط می‌کنند دارای مقادیر بسیار ناچیزی از این مواد معدنی هستند که این مواد اطلاعات بسیار زیادی را از منظومه شمسی در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد. به همین دلیل مراکز خرید و فروش شهاب‌سنگ‌ها در برخی از کشورها دایر شده که مشتریان اصلی این مراکز بیشتر اوقات موزه‌ها و مراکز پژوهشی‌اند که نمونه‌های مهم تازه یافت شده را خریداری می‌کنند. نشانی اینترنتی www. meteorite. com و www. imo. net نمونه‌ای از چنین مراکزی است که به خرید و فروش شهاب‌سنگ‌ها می‌پردازند. همچنین در این سایت‌ها اطلاعات جامعی را درباره شهاب‌سنگ‌ها می‌یابید.
http://www.tehranhim.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.