آیا شما دوست دارید صاحب قطعه ای از فضا باشید ؟!

مدیر فروش خرداد 23, 1398 دیدگاه‌ها برای آیا شما دوست دارید صاحب قطعه ای از فضا باشید ؟! بسته هستند
آیا شما دوست دارید صاحب قطعه ای   از فضا باشید ؟!

شهاب سنگ چیست؟

۱- قطعات سنگ آسمانی سرگردان که در دام میدان جاذبه زمین می افتد و توسط جوزمین سوخته می شود واز بین می رود ولی اگر قطعات آن بزرگ باشند بعد از سوختن هم می تواند مقداری از آنها به زمین برسد که ما به آنها شهاب سنگ می گوییم .

۲- اندازه های آنها متفاوت است بعضی کوچک در حد قطر چند میلی متر وبعضی بزرگ تاحد چند ده تن .

۳- تعداد آنها:به طور متوسط در نبود نور ماه می توان در هر ساعت سقوط ۵عدداز آنها را دید ولی این تعداد در بارشهای شهابی به ۱۰۰عدد در ساعت هم می رسد .

۴- مطلب قابل توجه این که سرعت آنها حدود ۲۱۰هزار کیلو متر در ساعت می رسد .

۵- تخمین زده می شود که سالانه بین ۳۰تا۱۵۰هزار تن سنگ آسمانی روی زمین فرو می ریزد که اکثر آنها در اقیانوسها سقوط می کنند .

مکان های مناسب برای جستجوی شهاب سنگها

سقوط شهاب سنگها در هر نقطه ای از زمین امکان پذیر است بنابر این مشاهده ی سقوط ویافتن یک شهاب سنگ از نوع افتاده تها به شانس واقبال بستگی دارد پس اگر یک کمی هم آدم خوش شانسی هستید دست بجنبانید .

۱- بهترین مکان روی کلاهک یخی جنوبگان زمین است چون صحرایی است با آب و هوای سرد و خشک و پوشیده از لایه های ضخیم یخ و سفید رنگ ومهمتر از همه خالی از انسان . در مدت هزاران سال تمامی شهاب سنگهایی که در این منطقه افتاده اند دست نخورده باقی مانده اند وبه علت خشکی هواونبود آب از فرسایش و هوازدگی بدور مانده اند و چون سطح زمین به دلیل برف سفید رنگ است به سهولت قابل رویت هستند و بواسطه ی نبود سنگهای زمینی به راحتی قابل شناسایی اند. تاکنون بیش از ۳۰هزار نمونه شهاب سنگ کشف شده که بیش از ۹۰% آنها از قطب جنوب بدست آمده اند. ولی خوب از آنجایی که با پس انداز پول تو جیبی ما وشما نمی توان هزینه ی سفر به قاره جنوبگان را فراهم کرد مجبوریم بدنبال شهاب سنگ در جایی دیگر از کره ی زمین بگردیم .

۲- دومین جایی که می توان بدنبال شهاب سنگ گشت کویر ها و بیابانهای دور افتاده و غیر مسکونی زمین است آنجا نیز به علت خشکی هوا ونبود بارش ،شهاب سنگ از هوازدگی بدورند .صحرای آفریقا ،مراکش ،الجزایر ،عربستان ،آریزونای آمریکا و آتاکاما در شیلی بهترین مکانها برای شکار شهاب سنگ می باشد .در کشورخودمان نیز بدلیل وجود صحرا وبیابانهای خشک احتمال سقوط شهاب سنگ در آنها خیلی زیاد است .خصوصا در منطقه ی ما که تا منطقه ی کویری (کویر نمک )فقط ۲تا۳ساعت راه است .تاکنون دو شهاب سنگ بنامهای «نراق»و«ورامین »در فهرست جهانی به نام ایران ثبت شده است که آن هم بدلیل سقوط در نزدیکی مناطق مسکونی یافت شده اند .
http://kalkopirit.blogsky.com/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.