آیا انقراض نسل بشر نزدیک است؟ حرکت شهاب‌سنگ UG1 به سمت زمین!

مدیر فروش خرداد 21, 1398 دیدگاه‌ها برای آیا انقراض نسل بشر نزدیک است؟ حرکت شهاب‌سنگ UG1 به سمت زمین! بسته هستند
آیا انقراض نسل بشر نزدیک است؟ حرکت شهاب‌سنگ UG1 به سمت زمین!

ناسا در جدیدترین بیانیه خود از حرکت شهاب‌سنگی به سمت زمین پرده برداشت. جسم آسمانی فوق که از قطری بین ۹۲ تا ۲۱۰ متر بهره‌مند می‌باشد در صورت برخورد موفقیت‌آمیز با سطح کره زمین می‌تواند منجر به بروز فجایع جبران‌ناپذیری شده و شهری به بزرگی لندن، پایتخت انگلستان را به‌صورت کامل از صفحه روزگار محو کند. بر طبق تخمین‌های پیشتر انجام شده، اصابت شهاب‌سنگ‌های کوچک‌تر از جرم فوق از قدرتی جهت نابودسازی لندن برخوردار بوده و قطری به بزرگی مقدار فوق نتایج به مراتب گسترده‌تری را از خود برجای می‌گذارد.

شهاب‌سنگ

به‌عنوان مثال واقعه شهاب‌سنگی Tunguska در سال ۱۹۰۸ میلادی به‌صورت کامل ۱۹۹۹٫۴۷ کیلومتر مربع از جنگل‌های روسیه را نابود کرده است. بر طبق گزارش‌های منتشر شده از جانب رصدخانه فیزیک اسمیتسونیان، شهاب‌سنگ اشاره شده فقط از قطری برابر با ۶۰ متر برخوردار بوده است؛ حال با توجه به اینکه شهاب‌سنگ UG1 ممکن است به بلندی برج ساعت Big Ben و یا بزرگ‌تر از اهرام گیزا می‌باشد، تهدید زندگی انسان و یا حتی انقراض نسل بشر به‌عنون یک احتمال مطرح می‌باشد.

داده‌های جمع‌آوری شده از مقامات شهر لندن حکایت از آن دارند که این شهر از مساحتی بالغ بر ۱۵۷۲ کیلومتر مربع برخوردار می‌باشد که در مقایسه با اندازه نابود شده از جنگل‌های روسیه با شهاب‌سنگ ۶۰ متری مربوطه نیز کمتر است. رصدخانه اسمیتسونیان اظهار داشته است که نابودسازی کامل مساحتی به بزرگی یکی از ایالات آمریکا نیازمند شهاب‌سنگی به قطر ۹۹۹٫۷۴۴ متر می‌باشد.

اما خوشبختانه خبر خوب آن است که شهاب‌سنگ UG1 با کمانی به بزرگی ۲٫۴۷ میلیون مایل (چهار میلیون کیلومتر) دورتر از سطح زمین از مسیر خود منحرف شده و به سمت دیگری به حرکت می‌پردازد. این بدان معنی است که جرم آسمانی اشاره شده در نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت به کره زمین (۱۰ برابر دورتر از موقعیتی که ماه نسبت به زمین قرار گرفته است) توسط جاذبه متلاشی شده و به چندین تکه تقسیم می‌شود، اما احتمال بروز پدیده اجسام نزدیک به زمین (NEO) ممکن است خطرات جانی مختلفی را برای انسان ایجاد کرده و لذا توجه به شهاب‌سنگ مذکور پیش از برطرف شدن کامل خطر آن ضروری به شمار می‌رود.

منبع: Express.co.uk
http://itpaper.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.