بازگشت شهاب سنگ مرگ به اطراف کره زمین

مدیر فروش خرداد 18, 1398 دیدگاه‌ها برای بازگشت شهاب سنگ مرگ به اطراف کره زمین بسته هستند
بازگشت شهاب سنگ مرگ به اطراف کره زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یونیورسیتی تودی، در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۵ ناسا از ردگیری شهاب سنگی عجیب خبر داد که در اطراف کره زمین در حال حرکت بود. این شهاب سنگ ۲۰۱۵ TB145 نام داشت.

یکی از مسائلی که موجب جلب نظر دانشمندان به این شهاب سنگ شد، ظاهر عجیب و غریب آن بود که شباهت زیادی به اسکلت انسان داشت و از دور مانند سر یک اسکلت دیده می شد. از همین رو نام شهاب سنگ مرگ برای آن انتخاب شد.

ناسا پیش بینی کرده که این شهاب سنگ در نوامبر سال جاری میلادی یعنی در اواسط آبان ماه مجددا از کنار کره زمین رد می شود. دفعه گذشته این شهاب سنگ از فاصله ۴۹۸۹۰۰ کیلومتری زمین گذشت و این بار هم فاصله آن از زمین تا بدان حد هست که نگرانی را در دانشمندان به وجود نیاورد.

قطر این شهاب سنگ ۴۰۰ متر است و از نظرکم بودن فاصله با کره زمین رکوردهای قبلی را از سال ۱۹۹۹ بدین سو شکسته است. پیش بینی می شود این شهاب سنگ این بار هم از فاصله ۴۸۰ هزار کیلومتری زمین رد شود.

برخی دانشمندان معتقدند این شهاب سنگ حاوی آب منجمد، دی اکسیدکربن، آمونیاک و غیره است، اما هنوز فرصت بررسی های دقیق تر در این زمینه ایجاد نشده است. بر اساس پیش بینی ها این شهاب سنگ یک بار دیگر در سال ۲۰۸۸ از فاصله ۸ میلیون کیلومتری کره زمین خواهد گذشت.
https://www.farsnews.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.