نجات زمین از تهدید شهاب سنگ‌ها با حمله هسته‌ای

مدیر فروش خرداد 16, 1398 دیدگاه‌ها برای نجات زمین از تهدید شهاب سنگ‌ها با حمله هسته‌ای بسته هستند
نجات زمین از تهدید شهاب سنگ‌ها با حمله هسته‌ای

اگر چه تهدید زمین به علت سقوط شهاب سنگ‌ها تا به امروز تنها موضوع فیلم‌های علمی تخیلی بوده اما با جدی شدن این خطر حمله هسته‌ای به آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش شیعه پرس به نقل از نکست وب، دانشمندان معتقدند خطر برخورد شهاب سنگ‌ها به زمین به عنوان یک احتمال ضعیف مطرح است و برای مقابله با این مشکل که می‌تواند حیات کره زمین را به خطر بیندازد، باید تمهیداتی اندیشیده شود.

با توجه به سرعت بالای شهاب سنگ‌ها و ناکارآمدی بسیاری از سلاح‌های متعارف برای نابودی آنها ایجاد یک انفجار هسته‌ای در آنها به عنوان تنها راه حل قطعی مد نظر قرار گرفته است.

محققان ناسا بر این باورند که برخورد یک شهاب سنگ نه چندان بزرگ با زمین هم می‌تواند تداوم زندگی در بسیاری از نقاط کره زمین را با مشکل جدی مواجه سازد. باید توجه داشت که رویدادی مشابه در میلیون‌ها سال قبل باعث انقراض نسل دایناسورها و بسیاری از موجودات زنده بر روی کره زمین شده است و امکان تکرار این رویداد هر چند با احتمالی اندک وجود دارد.

روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا پس از برخورد یک شهاب سنگ با روسیه در سال ۲۰۱۳ که منجر به زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر شد، طرح‌هایی را برای مقابله با تکرار این رویداد به اجرا گذاشته‌اند.

خطر این رویداد تا بدان حد جدی تلقی شده که روسیه و آمریکا برای مقابله با آن ابتکار عملی موسوم به دفاع هسته‌ای از زمین را طراحی کرده‌اند. بر همین اساس دو طرف از ظرفیت‌های هسته‌ای خود به طور مشترک برای نابودی سریع شهاب سنگ‌های در حال حرکت به سمت زمین استفاده خواهند کرد. دو کشور در مورد جزئیات این همکاری اظهارنظر خاصی نداشته‌اند.
http://pressshia.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.