۱۰ قانون طلایی نگهداری مروارید

مدیر فروش اسفند 15, 1400 دیدگاه‌ها برای ۱۰ قانون طلایی نگهداری مروارید بسته هستند
۱۰ قانون طلایی نگهداری مروارید

تمایل به استفاده از مروارید به ویژه در فصل های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.به طوری که جواهرات مزین شده به این سنگ معدنی دریا حتی در جعبه جواهر کسانی که قبلا معتقد بودند مروارید از مد افتاده است هم یافت می شود.
در ادامه با گلدبار دکوریکور همراه شوید تا راه های مراقبت از این سنگ معدنی دوست داشتنی را بیاموزید.

صرف نظر از نوع جواهرات , مرواریدها نیازمند مراقبت ویژه ای هستند که اگر درست انجام نشود ممکن است به مات شدن سطح مروارید یا پوسته پوسته شدن و ترک سطح خارجی آن منجر شود.پس چگونه می توان زیبایی یک مروارید را حفظ کرد؟در ادامه چند نکته مفید را توضیح داده ایم:

۱٫ جواهرات مرواریدی را در یک جعبه یا یک کیسه مخملی نگاه دارید.محل نگهداری دارای دمای ثابت و رطوبت معقول باشد.در کنار این ها نظافت مروارید را هم در نظر بگیرید.

۲٫جواهرات مرواریدی را در جعبه هایشان طوری قرار دهید که دانه ها با یکدیگر برخورد نکنند.
۳٫از تماس مروارید ها با اسپری , عطر و کرم جلوگیری کنید.اول از مواد آرایشی خود استفاده کنید بعد از تمام شدن کار خود جواهرات را بیاندازید.

۴٫سرکه مروارید را نابود می کند , بنابراین اگر کمی سس سالاد روی انگشتر مرواریدتان ریخت , فورا آن بشورید.
۵٫مرواریدها را همراه با جواهرات دیگر نیندازید , فلز یا هر نوع سنگ به آسانی سطح مروارید را خراش می دهد.

۶٫توصیه می شود که گهگاهی محصولات مرواریدی را بشورید , البته هرگز از مایع ضدعفونی کننده , هرچند مخصوص مروارید باشد , استفاده نکنید.به جای آن مروارید ها را با آب گرم و صابون به کمک یک اسفنج نرم بشورید.همچنین می توانید از یک صابون با غلظت خیلی کم استفاده کنید.
۷٫در صورت آسیب کم به سطح مروارید میتوان با پولیش دادن (صیقل دادن) آن را به حالت اولیه اش بازگرداند.اگرچه بهتر است این کار را به یک حرفه ای بسپارید , خود شما هم می توانید با کمک یک پارچه نرم مخصوص جواهرات خراش های کوچک را از بین ببرید.این را هم در نظر بگیرید که با این کار در واقع یک لایه از سطح مروارید را از بین می برید و اگر صدف مروارید نازک باشد , ضرر بزرگتری هم به مروارید وارد خواهید کرد.

۸٫زنجیر گردنبدهای مروارید باید مرتب عوض شود, مخصوصا اگر از آن زیاد استفاده می کنید.بین هر دو مروارید باید یک گره وجود داشته باشد.این گره از ساییده شدن مروارید ها به هم , که سطح مروارید ها را خراب می کند ,خودداری می کند.همچنین این گره ها از پخش شدن مروارید ها به اطراف در صورت پاره شدن زنجیر جلوگیری می کنند.

۱۰٫از جواهرات خود زیاد استفاده کنید ، مروارید ها توجه را دوست دارند!
http://gold.decoricor.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.