وجود کربن آلی در شهاب سنگ های مریخی

مدیر فروش اسفند 13, 1400 دیدگاه‌ها برای وجود کربن آلی در شهاب سنگ های مریخی بسته هستند
وجود کربن آلی در شهاب سنگ های مریخی

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، شهاب سنگهای مریخی دارای مولکولهای کربن بکری هستند که منشا ء بیولوژیکی ندارند.
بر اساس مطالعه انجام شده توسط اندرواستیل که در مجله علوم اکسپرس منتشر شده است گامی نو در درک یک فرآیند های شیمیایی که بر روی مریخ اتفاق می افتد است.
ترکیبات آلی در شهاب سنگهای مریخی در جهت مخالف شکل گیری کربن آلی است و این واقعیت مربوط به سیاره مریخ است.

در میان فرضیه اصلی، زندگی های کهن بیولوژیکی در مریخ، آلودگی زمین و یا شهاب سنگهای دیگر نشان داده می شود که در مریخ شهاب سنگها بسیار نادرند اگر چه شما به دفعات آنها را مشاهده کرده اید و ممکن است بر روی زمین افتاده باشند اما این اجسام باید یک جسم آسمانی خارج از مدار مریخ باشند.
براساس این گزارش، این اطلاعات ما را قادر به تجزیه و تحلیل آثار آنها می کند به حیات روی مریخ شهادت می دهد.
محققان با بررسی ۱۱ شهاب سنگ مریخی نشان دادند که تقریبا تمام ترکیبات کربن به مقدار زیاد در آنها وجود دارد مولکولهای در دانه های مواد معدنی تبلور می یابند که برخی از مولکول های کربن دچار آلودگی زمینی شده اند،‌آلودگی شهاب سنگها بسیار مهم است و راه های مختلفی برای اثبات وجود دارد تجزیه و تحلیل قسمت داخلی شهاب سنگ و شکستن آن نیاز به یک اتاق تمیز حتی در خلاء دارد زیرا بیش از یک بار باکتری در کره ماه و سنگهای مریخی یافت شده است.
بر اساس این تحقیق، این کشف نشان می دهد که کربن در طول فعالیت های آتشفشانی در مریخ، فرآیند های مشابه همانند همین اتفاق در زمین را نشان می دهد در نتیجه این سیاره سرخ فرآیند های شیمی آلی بسیاری در طول تاریخ خود دارد.
https://www.yjc.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.