نزدیک شدن بزرگترین شهاب‌ سنگ از زمان نابودی دایناسورها به زمین

مدیر فروش مهر 21, 1397 دیدگاه‌ها برای نزدیک شدن بزرگترین شهاب‌ سنگ از زمان نابودی دایناسورها به زمین بسته هستند
نزدیک شدن بزرگترین شهاب‌ سنگ از زمان نابودی دایناسورها به زمین

دانشمندان روسی یک شهاب سنگ بزرگ را کشف کرده اند که با احتمال یک در ۶۳ هزار ممکن است در سال ۲۰۳۲ با زمین برخورد کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این شهاب سنگ را دانشمندان اوکراینی کشف کرده اند و آژانس فضانوردی روسیه از احتمال برخورد این شهاب سنگ با زمین خبر داده است. کارشناسان روس که این شهاب سنگ را رصد کرده اند، معتقدند که ۴۱۰ متر طول دارد و با سرعت نزدیک به ۹۴ کیلومتر در ثانیه درحال حرکت است.

روسیا الیوم نوشت: احتمال برخورد شهاب سنگ با زمین یک در ۶۳ هزار است، اما اگر این برخورد صورت گیرد نیرویی معادل انفجار همزمان ۲۵۰۰ بمب هسته ای ایجاد خواهد شد. این شهاب سنگ که به صورت اتفاقی توسط یکی از پژوهشگران اوکراینی کشف شده است، در صدر شهاب سنگ های خطرناکی قرار دارد که احتمال دارد طی ۱۰۰ سال آینده با زمین برخورد کند.

کارشناسانی از رصدخانه های اسپانیا، ایتالیا و روسیه اطلاعات محققان اوکراینی را تایید کرده اند.

هر جرم آسمانی که طولی بیش از ۱۵۰ متر دارد، برای سیاره زمین یک خطر محسوب می شود.

شهاب سنگ چلیابینسک که فوریه سال گذشته در استان چلیابینسک روسیه سقوط کرد، اگرچه اندازه ای بسیار کوچک داشت اما خسارت های بسیاری را به جا گذاشت. جمعه ۲۷ بهمن سال ۱۹۳۱ شهاب سنگ چند تنی در سواحل دریاچه‌ای در نزدیکی شهرک چبارکول، واقع در حدود دویست کیلومتری جنوب یکاترینبورگ روسیه سقوط کرد. افرادی که سقوط این شهاب سنگ را از مناطق اطراف مشاهده نموده‌اند آن را شبیه سقوط هواپیما یا گلوله آتشین توصیف کردند. زمانی که شهاب سنگ به زمین برخورد نموده، چیزی شبیه به زمین لرزه رخ داد.

کارشناسان گفتند پس از ورود این شهاب به جو زمین، بخش عمده آن سوخته و قسمت هایی از بدنه اصلی در نقاط مختلف پراکنده شده است. حتی تا دویست کیلومتری محل اصابت قطعه اصلی شهاب‌سنگ نیز برخی از شیشه های ساختمان ها ترک برداشت و گفته می شود قطعات کوچکتر این جرم آسمانی تا نواحی سیبری هم پراکنده شده است.

دانشمندان می گویند شهاب سنگی که ممکن است در سال ۲۰۳۲ با زمین برخورد کند، بسیار کوچکتر از شهاب سنگی است که ۶۵ ملیون سال قبل با زمین برخورد کرده و نسل دایناسورها را منقرض کرد.
https://fa.alalam.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.