ایولیت

مدیر فروش اسفند 26, 1401 دیدگاه‌ها برای ایولیت بسته هستند
ایولیت

ویژگیهای زمین شناسی و توصیفی

ایولیت قیمتی همرنگ با سافیه آبی است اما در گذشته اشتباهاً با نام سافیه در آب نامیده می شد.کریستالهایی که قیمتی نیستند از آبی تیره آبی روشن وگاهی اوقات خاکستری قابل تغییرند.یولیت مانند کوردیریت توسط کانی شناسی فرانسوی با نام کوردیر کشف شد. نام یولیت از کلمه ای یونانی به معنی بنفش مشتق شده است.بلورهای یولیت له صورت منشورهای دو گانه هگزاگونال متبلور می شوند.یولیت به دلیل چند رنگیش متمایز است.سه رنگ آن عبارتند از زرد مایل به قهوه ای،آبی روشن وآبی تیره بهترین رنگ آبی آن در امتداد منشورها مشاهده می شود.یولیت ممکن است درخشندگی های متفاوتی داشته باشد.در یولیت های سریلانکا به دلیل حضور کانی های هماتیت وژئوتیت رنگ سنگ قرمز می شود به همین دلیل به آن یولیت خون گرفته گفته می شود.

ایولیت در عقاید ملل جهان

سنگ نیلی رنگی است که برای کار کردن با چاکرای چشم سوم مناسب است و موجب افزایش نیروی ذهنی شده و حس کنجکاوی را افزایش می دهد.

پراکندگی جهانی

بیشتر یولیت های قیمتی در گراولهای جواهرنشان سریلانکا وبرمه یافت می شوند .از دیگر مکان های حضور این سنگ قیمتی می توان به ماداگاسکار ،هند ، کانادا اشاره کرد.یولیت های با درجه کیفیت بالادر نامیبیا وتانزانیا وجود دارند.
http://www.gsi.ir/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.