کشف شگفت‌انگیز: سیارک «کامو اولوا» تکه‌ای از ماه است!

مدیر فروش شهریور 17, 1403 دیدگاه‌ها برای کشف شگفت‌انگیز: سیارک «کامو اولوا» تکه‌ای از ماه است! بسته هستند
کشف شگفت‌انگیز: سیارک «کامو اولوا» تکه‌ای از ماه است!

در سال ۲۰۱۶ میلادی، اخترشناسان سیارکی را کشف کردند که از آن زمان تاکنون به صورت یک راز باقی مانده است. اما اکنون، به نظر می‌رسد دانشمندان به منشأ این سیارک پی برده‌اند و می گویند شاید تکه‌ای از ماه باشد!

محققان دریافتند که کامو اولوا باید کمتر از ۱۰۰ میلیون سال قدمت داشته باشد. دلیل این امر آن است که سیارک‌های نزدیک زمین معمولاً بیش از این مدت در نزدیکی زمین باقی نمی‌مانند. علاوه بر این، تعداد دهانه‌های ماه که با اندازه این سیارک مطابقت داشته و کمتر از ۱۰۰ میلیون سال قدمت داشته باشند، زیاد نیست. در حالی که چندین گزینه احتمالی وجود دارد، اما دهانه جوردانو برونو تاکنون بیشترین همخوانی را نشان داده است.

محققان می‌گویند: «واضح است که دهانه‌های بزرگ‌تر و جوان‌تر منابع محتمل‌تری هستند، زیرا تعداد بیشتری قطعه فرار تولید می‌کنند که همچنان در فضا یا منطقه هم‌مدار با زمین باقی می‌مانند.» و در واقع، جوردانو برونو تنها دهانه مبدأ احتمالی است که این الزامات را برآورده می‌کند.

اگر چه شواهد قطعی در دست نیست، اما سازمان ملی فضایی چین برنامه‌هایی برای اجرای یک مأموریت نمونه‌گیری سیارک دارد که قرار است کامو اولوا را کاوش کرده، یک نمونه از آن به دست آورده و برای مطالعه به زمین بازگرداند.

منبع:digiro.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.