احتمال وجود بیش از ۴۲۰۰۰ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری!

مدیر فروش خرداد 26, 1402 دیدگاه‌ها برای احتمال وجود بیش از ۴۲۰۰۰ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری! بسته هستند
احتمال وجود بیش از ۴۲۰۰۰ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری!

این عدد عجیب و غریب توسط دو محقق با نام‌های ونجی سونگ (Wenjie Song) و هی گائو (He Gao) از دپارتمان نجوم «دانشگاه معمولی پکن» در چین محاسبه شده و برای به دست آوردن آن از روشی به نام «شبیه‌سازی مونت کارلو» استفاده کرده‌اند. شبیه‌سازی مونت کارلو یک تکنیک ریاضی برای تخمین نتایج احتمالی یک رویداد نامشخص است.

دانشمندان پیش از این هم بارها تلاش کرده‌اند تا تعداد تمدن‌های بیگانه‌ای را که ممکن است در کهکشان ما وجود داشته باشند، محاسبه کنند. برجسته‌ترین آن‌ها «فرانک دریک» (Frank Drake) بود؛ اخترشناسی که معادله دریک نیز به اسم او نامگذاری شده است. دریک سعی می‌کند تا این کار را با استفاده از عواملی مانند سرعت متوسط ​​تشکیل ستاره، جدا کردن ستارگانی که دارای منظومه سیاره‌ای هستند، جدا کردن بخشی از این سیارات که می‌توانند میزبان حیات باشند، و ادامه این عملیات حذفی، انجام دهد.

اما در شرایط بدبینانه، محققان معتقدند که احتمالاً کمتر از ۱۱۱ تمدن بیگانه در کهکشان ما وجود دارد و آن‌ها برای برقراری ارتباط با ما به طور متوسط باید حدود ۱ میلیون سال زنده بمانند.

سونگ و گائو می‌گویند که کار آنها ممکن است تا حدودی روشنگر پارادوکس فرمی باشد؛ پارادوکسی که می‌پرسد چرا انسان‌ها علیرغم تخمین‌ها برای وجود تمدن‌های بیگانه، هنوز هیچ سیگنالی از آن‌ها دریافت نکرده‌اند؟

منبع : microsoftnewskids

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.