اینکه این تغییرات در مناطق پست سیاره‌ی زهره رخ داده قابل توجه است. گدازه‌ای که آن‌ها را حرکت می‌دهد قدمت چند صد میلیون‌ سالی دارد و این سطوح جوان‌ترین زمین‌های این سیاره‌ هستند. این بدان معناست که این اتفاقات به تازگی در منظومه‌ی شمسی رخ داده است. اما آیا حرکت این صفحات امروزه نیز ادامه دارد؟

ماموریت‌های وریتاس (VERITAS) ناسا و انویژن (EnVision) اروپا جواب این پاسخ را خواهند یافت. این کاوشگرها که رادارهای خاص خود را دارند این کمپی‌ها را با وضوح بالا بررسی خواهند کرد تا دانشمندان دریابند آیا این صفحات از زمان شروع کار کاوشگر ماژلان حرکت کرده‌اند یا خیر. اگر جواب بله باشد می‌توان گفت سیاره‌ی زهره از نظر زمین‌شناسی فعال است.

دکتر جوزف او روک (Joseph O’Rourke)، دانشمند سیارات از دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: توضیح علت این حرکات تکتونیکی شگفت‌انگیز کاربردهای زیادی دارد. در جهان تعداد بی‌شماری سیاره هم‌اندازه‌ی زمین و زهره وجود دارد و فعالیت‌های تکتونیکی آن‌ها سرنوشت‌ آن‌ها را مشخص می‌کند. ما نمی‌توانیم سیارات سنگی منظومه‌ی شمسی و فراتر از آن را درک کنیم تا زمانی که به درک درستی از سیاره‌ی همسایه خود نرسیم.