احتمال برخورد سیارکی به زمین در سال ۲۰۳۲

مدیر فروش مرداد 9, 1401 دیدگاه‌ها برای احتمال برخورد سیارکی به زمین در سال ۲۰۳۲ بسته هستند

ستاره‌شناسان اوکراینی سیارک خطرناکی به اندازه ۴۰۰ متر را کشف کردند که احتمال برخوردش با کره زمین در سال ۲۰۳۲ هست، در صورت برخورد انفجاری به قدرت ۲۵۰۰ بمب هسته‌ای به وجود می آید.

دانشمندان و محققان رصدخانه اختر فیزیک کریمه در باخچی سرایی اوکراین اعلام داشتند، این سیارک «۲۰۱۳ TV 135» نام دارد که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ (۳۱ شهریور) از فاصله ۶٫۷ میلیون کیلومتری زمین عبور کرده و در عبور بعدی در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۳۲ احتمالا به زمین برخورد خواهد کرد. محققان قدرت تخریب این سیارک مرگبار را ۱۰۰ هزار مایل مربع برابر با ۲۵۹ هزار کیلومتر مربع برآورد کردند که چنین قدرتی می‌تواند بخش عظیمی از کره زمین را نابود کند. البته این دانشمندان با اجرای محاسبات دقیق احتمال برخورد سیارک «۲۰۱۳ TV 135» را یک در ۶۳۰۰۰ تخمین زده‌اند. رصدخانه اختر فیزیک کریمه اوکراین و جامعه بین‌‌المللی پیش از این نیز از احتمال وقوع برخوردی وحشتناک با کره زمین خبر داده بودند. با این حال هنوز ۹۹٫۹۹۸ درصد احتمال زندگی در زمین وجود خواهد داشت.

دانشمندان ناسا نیز با توجه به این خطر بزرگ، احتمال برخورد را یک از ۱۰ در مقیاس تورنیو محاسبه کرده‌اند. پس از ستاره‌شناسان اوکراینی، دانشمندان نجوم رصدخانه‌های اسپانیا، ایتالیا و روسیه نیز صحت این خبر را تایید کرده‌اند. دانشمندان در سال ۲۰۲۴ میلادی، با نزدیک شدن این سیارک به زمین، زمان دقیق برخورد احتمالی و شدت فاجعه حاصل از آن را پیش‌بینی خواهند کرد.

یادآوری می شود در ناسا بخشی برای بررسی اجرام نزدیک به زمین و ریسک برخورد آنها وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی از این اجرام به لیست اضافه می شوند. آپوفیس نام خطرناکترین این اجرام است که سیارکی به قطر حدود ۳۲۵ متر که در سالهای ۲۰۲۹ و ۲۰۳۶ خطر جدی برای برخورد با زمین می باشد.

منبع : bigbangpage.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.