کشف حیات بیگانه در شهاب سنگ

مدیر فروش تیر 20, 1398 دیدگاه‌ها برای کشف حیات بیگانه در شهاب سنگ بسته هستند
کشف حیات بیگانه در شهاب سنگ

یک دانشمند ناسا بر این باور است که توانسته یک شکل حیات بیگانه را در شهاب سنگ‌های قطب جنوب کشف کند که احتمالا می‌تواند پاسخگوی چگونگی آغاز حیات در زمین باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر ریچارد هوور، اخترزیست‌شناس مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا پس از ۱۰ سال مطالعه و بررسی باکتری‌های کوچک در شهاب‌سنگ‌هایی که در مناطق دورافتاده‌ای مانند قطب جنوب افتاده بودند، اکنون تمام دانشمندان جهان را در برابر یافته خود به مناظره خوانده است.

هوور مدعی است که توانسته فسیل یاکتری‌هایی را در شهاب‌سنگ نادر CI1 carbonaceous chondrites بیابد. از این گونه شهاب سنگ فقط ۹ نمونه شناخته شده در زمین وجود دارند.

وی اظهار کرده که با مطالعه این شهاب‌سنگ در زیر میکروسکوپ با فسیل باکتری‌هایی مواجه شده که برخی از آنها مشابه گونه زمینی خود بوده و برخی کاملا بیگانه هستند.

به عقیده این دانشمند ناسا شهاب‌سنگ‌ها موجودات زنده را در سرتاسر جهان هستی پخش کرده و اینکه حیات روی زمین احتمالا توسط باکتری‌های موجود در یک سیارک که در دوران ابتدایی زمین با آن برخورد کرده به این سیاره آمده باشد.

در یکی از نمونه‌ها، هوور با یک موجود زنده ناشناخته با اندازه و ساختاری شبیه باکتری غول‌پیکر Titanospirillum velox روبرو شد که در زمین یافت می‌شود.

به گفته وی این کشف ثابت می‌کند که حیات گسترده‌تر از آنی است که تاکنون تصور می‌شد.

این یافته‌ها در نسخه ماه مارس مجله کیهان‌شناسی منتشر شده و در آن از جامعه علمی خواسته شده تا نتایج را مورد تحلیل قرار داده و واکنش های انتقادی خود را بنویسند
https://www.asriran.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.